اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش 4K جهان رسما رونمایی شد

عکس‌برداری و صفحه‌نمایش، قابلیت‌هایی هستند که سونی مدت‌ها است با آن‌ها فاصله زیادی پیدا کرده است. با این اوصاف این شرکت در روز جاری از محصول جدید خود رونمایی کرد که استاندارد جدیدی را در قالب رزولوشن 4K پیش روی کاربران قرار می‌دهد و از سوی دیگر اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی به دوربینی با قابلیت‌های بالا تجهیز شده است.

2

صفحه‌نمایش تریلومینوس استفاده شده در اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی در واقع یک پنل IPS با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل یا همان 4K است که رزولوشن آن چهار برابر بیشتر از صفحه‌نمایش‌های تمام اچ‌دی است. تراکم پیکسل در این صفحه‌نمایش 806 پیکسل در هر اینچ است تا نهایتا تصویری کاملا واضح را شاهد باشیم.

 

در قسمت دوربین نیز این دستگاه هوشمند از سنسوری با رزولوشن 23 مگاپیکسل و از نوع جدید Exmor RS بهره می‌برد. این سنسور بر پایه لنزهای G سونی با دیافراگم f/2.0 تولید شده است.

این گوشی هوشمند توانایی ضبط تصاویر ویدئویی 4K را نیز دارا بوده و از تکنولوژی‌هایی مانند Intelligent Active و Steady Shot به‌منظور افزایش هرچه بیشتر کیفیت فیلم‌برداری در روز یا شب بهره می‌برد.

ISO مورد استفاده برای ویدئوها تا 3200 افزایش می‌یابد و این مقدار برای عکس‌ها به مقدار بیشینه 12800 می‌رسد.

Xperia_Z5_Premium_Colour_Range

دوربین این دستگاه هوشمند خیلی سریع‌تر از آن‌چه تصویر می‌کنید فوکوس خود را قفل می‌کند. زمان 0.03 ثانیه زمان ایده‌آلی است که حتی برای فوکوس کردن در شرایط دشوار مورد نیاز دوربین این دستگاه هوشمند است. سنسورها و لنزهای بهینه‌شده نیز تضمین‌کننده تصاویر کاملا شفاف در شب و بزرگ‌نمایی 5 برابری دیجیتالی با کم‌ترین افت کیفیت در تصاویر هستند.

تصاویر سلفی اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی نیز توسط دوربین 5 مگاپیکسلی موجود در جلو به همراه سنسور Exmor R تولید می‌شوند. این دوربین از لنز واید 25 میلی‌متری به‌منظور قرارگرفتن  فضای بیشتر در قاب تصویر بهره می‌برد و می‌تواند با بهره‌گیری از نرم‌افزاری مشابه در دوربین اصلی، ویدئوهایی با کیفیت تمام اچ‌دی ضبط کند.

در قسمت صوتی نیز شاهد کیفیت و رزولوشن بالا هستیم. صدای با رزولوشن بالا امکان اجرای محتویات فرکانس بالا برای نیل به تجربه مشابه با آنچه در استودیوها شاهد هستیم را امکان‌پذیر می‌سازد. به‌منظور استفاده از کیفیت بالای صدا باید از هدست‌های سازگار MDR-NC750 با پشتیبانی از صدای با رزولوشن بالا استفاده کنید تا بتوانید از قابلیت ازبین بردن نویزها تا 98 درصد بهره ببرید. این در حالی است که قابلیت DSEE HX صدای معمولی را نیز با تغییر مقیاس به سطح رزولوشن بالا نزدیک می‌کند.

برای هدست‌های بلوتوث نیز کدک LDAC امکان بهره‌گیری از صدای بهینه‌شده را فراهم خواهد کرد. نهایتا خود گوشی نیز از اسپیکرهایی با کیفیت بالا در قسمت جلویی بهره می‌برد تا بتوانید موسیقی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی از فریم فلزی بهره می‌برد و در رنگ‌های سیاه، طلایی و کرومی روانه بازار خواهد شد. بدنه دستگاه از استاندارد IP65/68 به‌منظور جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب جلوگیری می‌کند و پورت یو‌اس‌بی آن نیز بدون درپوش در برابر موارد یادشده ایمنی دارد.

اسکنر تشخیص اثرانگشت نیز در کنار کلید خاموش و روشن اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی به کار گرفته شده است که از استاندارد FIDO به‌منظور پرداخت آنلاین بهره‌مند شده است. این دستگاه هوشمند به سیستم‌عامل اندروید 5.1 و تراشه اسنپ‌دارگون 810 و سه گیگابایت رم تجهیز شده است.

در داخل اکسپریا زد 5 پرمیوم سونی می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی با قابلیت افزایش این فضا به‌واسطه استفاده از کارت حافظه‌ای تا 200 گیگابایت بهره ببرید تا نگرانی از بابت ذخیره فایل‌های ویدئویی 4K نداشته باشید. این دستگاه هوشمند به‌طور رسمی تا دو ماه دیگر روانه بازار خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. لازم به ذکر است که نسخه‌های تک سیم و دو سیم کارت این محصول روانه بازار خواهد شد که هر دو از قابلیت LTE Cat.6 پشتیبانی می‌کنند.

لازم به ذکر است که شرکت سونی در مراسم ویژه خود از اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 کامپکت و نهایتا گل سرسبد محصولات جدید خود یعنی اکسپریا زد 5 پرمیوم رونمایی کرد.

منبع GsmArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. پویا می‌گوید

    ندارد

  2. Amir می‌گوید

    هیچ کس نیازی به چهار برابر فول اچ دی نداره
    ولی مشکل در ایجاد حس کمال طلبی به هر قیمتی هست که مطمئنا با این روند سامسونگ و ال جی هم به زودی گوشی های 4k
    تولید میکنن که تنها پردازنده رو درگیر میکنه
    4k برای یه تلویزیون 50 اینچی زیاده چه برسه به 5 اینچ

    البته سونی اولین گوشی فول اچ دی رو تولید کرد و اولین گوشی 4k

    استیو جابز بعد از معرفی ایپد گفت ما نیازی جدید رو بوجود آوردیم
    سیاست شرکت ها همه با حس غریزی کمال طلبی و چشم و هم چشمی جلو میره

    چشمی که باید حتما گوشی 4K بگیری جلوش راضی بشه والا کور شه بهتره