MSI از لپ‎تاپ‌های جدید ویژه گیم خود مجهز به تاندربولت 3 و پردازنده‌های سری Skylake اینتل رونمایی کرد.

اگر حافظه‎های SSD با اسلات M.2 که سرعت خواندن 1GBps را دارا هستند شما را راضی نمی‎کنند این نوید را به شما می‎دهیم که شرکت MSI خبرهای جدیدی برای شما دارد. این شرکت اعلام کرده که لپ‎تاپ‎های گیم جدید این شرکت از فناوری اختصاصی Super RAID 4 بهره خواهند برد که طی آن دو حافظه‎ی SSD دارای اسلات PCI NVMe M.2 را به حالت RAID 0 با یکدیگر ادغام می‎کند. با فارنت همراه باشید!

0

فناوری Super RAID 4 منجر به این می‎شود که سرعت خواندن اطلاعات به حدود 2GBps برسد. این فناوری جدید در لپ‎تاپ‎های دارای پردازنده‎های سری Skylake شرکت MSI ارائه خواهد شد و قرار است این لپ‎تاپ‎ها امروز در نمایشگاه IFA برلین معرفی می‎شوند.

حالت RAID NVMe تنها یکی از چندین ویژگی جدید MSI محسوب می‎شود. تاکنون سازندگان لپ‎تاپ تنها پورت USB-C را در لپ‎تاپ‎های خود به کار برده‎اند و از پورت تاندربولت 3 استفاده‎ای نکرده‎اند اما شرکت MSI کنترلر Alpine Ridge اینتل را با پورت USB 3.1 دارای سرعت 10GBps و پورت تاندربولت 3 دارای سرعت 40GBps ادغام کرده است. کانکتور جدید USB-C تنها در لپ‎تاپ‎های گیم سبکتر و باریک‎تر MSI به کار گرفته می‎شوند اما لپ‎تاپ‎های GT80 Titan و GT72 از پورت USB-C بی بهره خواهند بود.

dsc01581-100611391-orig

صفحه کلید این لپ‎تاپ‎ها نیز دوباره طراحی شده است. اگر چه هر کلید رنگ مختص به خود را ندارد اما نور در گوشه‎های کلیدها مشخص‎تر دیده خواهد شد و صفحه کلید از گستره رنگی مناسبی پشتیبانی می‎کند.

dsc01567-100611389-orig

خبر دیگر مربوط به طرفداران موسیقی است. همانطور که مطلع هستید سیستم عامل ویندوز 10 از فرمت صوتی FLAC پشتیبانی می‎کند. شرکت MSI اعلام کرده است که با شرکت ESS همکاری داشته تا سیستم صوتی Sabre HiFi این شرکت را در لپ‎تاپ‎های خود به کار ببرد. شرکت MSI اذعان کرده است که لپ‎تاپ‎های جدید از صدای 24bit/192KHz و 32bit/384KHZ پشتیبانی می‎کنند.

مهمترین ویژگی، بهره بردن این لپ‎تاپ‎ها از پردازنده‎های سری Skylake است. بر طبق گزارشات، لپ‎تاپ‎های جدید از اخرین نسل پردازنده‎های چهار هسته‎ای سری Skylake و رم‎های با اسلات DDR4 بهره می‎برند و بدین معنی است که این لپ‎تاپ‎ها امکان پشتیبانی تا 64 گیگابایت رم DDR4 را دارند.

تمام این ویژگی‎ها حاکی از ظهور نسل جدیدی از لپتاپ‎ها هستند که آمادگی مبارزه با کامپیوترهای شخصی هستند.

آپدیت: حالت NVMe وضعیت جدید کنترلر حافظه است که فقط برای حافظه‎های SSD مجهز به رابط PCIe کاربرد دارد و محدودیت‎های کنترلر AHCI را ندارد.

PCWorld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.