دانشمندان موفق به ساخت دستگاهی برای تبدیل نفس کشیدن انسان به کلمات شدند

تصور روش‌های متفاوتی که افراد معلول برای برقراری ارتباط کلامی با دیگران استفاده می‌کنند کمی دشوار است. در حال حاضر روش‌های متفاوتی به‌منظور نیل به این هدف وجود دارند اما باید اعتراف کرد هیچ یک جایگزین زبان نوشتاری یا گفتاری نمی‌شوند.

0

خبر خوب اینکه محققان در حال کار بر روی توسعه دستگاهی هستند که می‌تواند نفس کشیدن این افراد را به کلمات تبدیل کند. به‌طور کلی این سیستم قادر خواهد بود تغییرات ایجاد شده در الگوهای تنفسی فرد را شناسایی کند. پس از آن، سیستم یادشده این الگوها را به‌واسطه استفاده از یک سیستم شناسایی به کلمات تبدیل می‌کند.

نهایتا یک سینت‌سایزر گفتاری این کلمات را با صدای بلند می‌خواند. این روش به نوعی تداعی کننده استفاده استفن هاوکینگ از رایانه خود برای صحبت کردن است. بر اساس گفته Atul Gaur مشاور حاضر در بیمارستان Glenfield انگلستان، این دستگاه می‌تواند بیمارانی که از مشکلات شدید ضعف عضلانی یا دیگر ناتوانایی‌های موجود رنج می‌برند را کمک خواهد کرد تا بتوانند با استفاده از نفس کشیدن به برقراری ارتباط با دیگران اقدام کنند.

نکته جالب اینکه این سیستم قابلیت فراگیری دارد و به مرور زمان می‌تواند با یادگیری از فرد بیمار، ارتباط وی را تقویت کند. تولیدکنندگان این دستگاه از آمار 97.5 درصدی موفقیت به‌منظور آموزش به سیستم در جهت شناسایی کلمات و اصطلاحات سخن می‌گویند. هنوز هیچ تاریخی به عنوان زمان عرضه این محصول به بازار اعلام نشده اما مطمئنا پیگیری برای یافتن زمان دقیق ورود این محصول به بازار خالی از لطف نخواهد بود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.