تماشا کنید: سونی عرضه نسخه پریمیوم اکسپریا زد 5 با صفحه نمایش 4K را تایید کرد

اگر دیدن چند ثانیه سونی اکسپریا زد 5 واقعی برای به هیجان آوردن شما کافی است، شاید بد نباشد ویدئویی که در این خبر قرار داده ایم را ببینید. انتظار می‌رود که اکسپریا زد 5 و دو مدل دیگر از این گوشی، در روز چهارشنبه در رویداد رسانه‌ای سونی در نمایشگاه IFA برلین رونمایی شوند.

0

در ویدئویی که توسط وب‌سایت Clubic منتشر شده، مدیر بازاریابی سونی در فرانسه اعلام کرده که این شرکت، دو گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 و زد 5 پریمیوم را به ترتیب با صفحه‌نمایش 5.2 و 5.5 اینچی رونمایی خواهد کرد.

ویدئوی منتشر شده بر نسخه بزرگ‌تر یعنی اکسپریا زد 5 پریمیوم تمرکز دارد که از صفحه‌نمایش 4K با تراکم 800 پیکسل در هر اینچ برخوردار خواهد بود و اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش 4K‌ به حساب خواهد آمد. این صفحه نمایش احتمالاً توسط شرکت شارپ تولید می‌شود. اگر در مورد میزان مصرف باتری توسط این میزان از پیکسل‌ها نگران هستید، بهتر است توجه کنید که احتمال فعال شدن 4K تنها در زمانی که بخواهید محتوایی با کیفیت 4K ببینید وجود خواهد داشت به این معنی که رزولوشن Z5 Premium، در قسمت اعظم روز در 1080p یا 1440p باقی می‌ماند.

Sony-Xperia-Z5-Premium (5)

هر سه مدل Xperia Z5 که منتظر معرفی شدنشان در نمایشگاه IFA هستیم، از از دوربین 23 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار 0.03 ثانیه و بزرگ‌نمایی دیجیتال 5 برابری و حسگر اثر انگشت بهره خواهند برد.

نکته دیگر اینکه سونی مجبور به قرار دادن دکمه‌های روشن کردن گوشی و کنترل صدا در سمت راست و پایین‌تر هر سه مدل شده است و حسگر اثر انگشت در مکانی عجیب یعنی کنار کلید خاموش و روشن قرار گرفته است. هر سه مدل سری  زد 5 از قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار که به نشانه‌ای برای گوشی‌های سری Z بدل شده، مجهز خواهند بود.

Sony-Xperia-Z5-Premium (7)

هر سه مدل، از چیپست اسنپ دراگون 810 قدرت می‌گیرند که به معنی دارا بودن سی‌پی‌یوی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 430 است. در خردادماه، سونی به داغ شدن بیش‌ازحد اسنپ دراگون 810 در گوشی‌های اکسپریا زد 3 پلاس و اکسپریا زد 4 اعتراف کرد.

کاربران از اینکه گوشی در هنگام کار داغ می‌کند، شکایت کرده بودند. سونی با استفاده از برنامه CPU-Z که مخصوص شناسایی مشخصات فنی سیستم است، متوجه شد که دمای دستگاه تا 67.7 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. شاید سونی مشکل داغ شدن با چیپست اسنپ دراگون 810 را در روز چهارشنبه حل کند.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و مشاهده کرد سونی، این غول خفته چه سورپرایزری برای طرفداران خود در نمایشگاه IFA خواهد داشت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.