توشیبا: ظرفیت هارد دیسک‌ها در سال 2020 به ۴۰ ترابایت و ظرفیت SSD ها به ۱۲۸ ترابایت خواهد رسید

سال جاری را می‌توان نقطه عطفی در صنعت تولید حافظه‌های ذخیره سازی داسنت. در ماه‌های ابتدایی سال 2015 شاهد کاهش قیمت حافظه‌های SSD بویم، این در حالیست که به تازگی سامسونگ نیز با عرضه نسخه 16 ترابایتی حافظه‌های دیسکی خود رکورد هارد‌های این چنینی را به نام خود ثبت کرد.

0

هرچند تولید دیسک‌های 16 ترابیتی یک موفقیت بزرگ در تولید حافظه‌های ذخیره‌سازی قلمداد می‌شود، با این حال معضل فضای اشغال شده توسط این قطعات هنوز یکی از چالش‌هایی است که شرکت‌های تولید کننده با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

از طرف دیگر صدماتی که ممکن است به این هارد دیسک‌ها وارد شود بالاست، از این رو کاربران کم‌کم در حال به کار گیری حافظه‌های SSD هستند که فضای کمتری به نسبت نمونه‌های آنالوگ اشغال کرده، اما قیمت تمام شده آن‌ها بسیار بالا می‌باشد. نکته دیگری که هم‌اکنون باعث عدم محبوبیت حافظه‌های SSD در بازار شده ظرفیت ذخیره‌سازی پایین آن‌ها است به طوری که تنها می‌توان از آن‌ها برای انجام رندرهای گرافیکی استفاده کرد.

خب؛ مأیوس نشوید زیرا بزرگان این عرضه همچون سامسونگ، سی‌گیت و توشیبا قدم‌هایی در راستای حل مشکلات پیش روی SSD ها برداشته‌اند. در همین رابطه به تازگی یکی از مدیران ارشد شرکت ژاپنی توشیبا خبر از برنامه‌ریزی کمپانی مطبوعش در راستای تولید  هارد دیسک‌هایی با ظرفیت ۴۰ ترابایت و SSD هایی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۸ ترابایت طی پنج سال آینده را اعلام کرده است.

وی هرچند ابراز امیدواری کرده که تا سال 2020 بتوان به فناوری تولید دیسک‌های 20 ترابیتی با قطر 3.5 اینچ دست یافت، با این حال از برنامه‌ریزی بلند مدت توشیبا برای تولید هارد دیسک‌هایی با ظرفیت ۴۰ ترابایت سخن گفته است. این اهداف به دلیل ویژگی‌هایی که SSD ها دارا می‌باشند،برای آن‌ها کمی متفاوت خواهد بود به گونه که می‌توان منتظر تولید حافظه‌های SSD با ظرفیت 64 ترابایت تا سال 2018 بود. این ظرفیت تا ابتدای سال 2018 به 64 ترابایت خواهد رسید و طی یک سال بعد آن احتمالاً به 128 ترابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

بر همگان روشن است که روزی سرانجام محدودیت تولید و استفاده از SSD ها از میان خواهد رفت و این قطعات جایگزین هارد دیسک‌ها می‌شوند؛ با این حال به نظر می‌رسد با همه‌گیر شدن استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری و سخنان مدیر توشیبا، این اتفاق لااقل تا 5 سال آینده رخ نخواهد ندهد.

geek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.