مایکروسافت از ابزار Snip برای تصویربرداری به همراه صدا و لینک در محیط ویندوز 10 رونمایی کرد

هرچند همان‌طور که پیش‌تر نیز با شما کاربران عزیز فارنت در میان گذاشتیم، ویندوز 10 به طور پیش‌فرض از یک برنامه مخفی برای تهیه اسکرین شات بهره می‌برد، با این حال روز گذشته مایکروسافت برای راحتی کار افرادی که به طور معمول از این قابلیت برای تولید فیلم‌های آموزش استفاده می‌کنند از ابزاری اختصاصی تحت عنوان اسنیپ رونمایی کرده است.

0

ابزار Snip که برای تصویربرداری از صفحه‌نمایش با قابلیت ضمیمه کردن صدا و لینک توسعه داده شده، عضو جدید خانواده آفیس به حساب می‌آید که هم‌اکنون در حالت پیش‌نمایش قرار داشته، با این حال از طریق این لینک کاربران مشتاق می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

کاربران با بهره‌گیری از این نرم‌افزار می‌توانند از صفحه‌نمایش دستگاه خود برای تولید فیلم‌های آموزشی حرفه‌ای اسکرین شات تهیه کنند و سپس بر روی آن تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا در صورت نیاز به آن یادداشت و یا فایل صوتی اضافه کنند؛ البته امکان به اشتراک‌گذاری مستقیم فیلم تولیدشده نیز امکان‌پذیر است.

در حالت پیش‌فرض، پس از راه‌اندازی ابزار Snip، این برنامه در قسمت بالایی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد و تا زمانی که موشواره خود را به آن ناحیه نزدیک نکنید محو می‌ماند. پس از ثبت اسکرین شات دلخواه، می‌توانید همچون یک تخته وایت برد بر روی آن یادداشت‌هایی قرار دهید و یا فایل صدای خود را اضافه کند که در این صورت، فایل خروجی در قالب MP4 در سرورهای شرکت سازنده ذخیره شده و خیلی راحت کد embedded آن برای قرار دادن در وب‌سایت دلخواه قرار در اختیار شما می‌گیرد؛ البته اگر دوست ندارید فایل خروجی در سرورهای مایکروسافت آپلود شوند، می‌توانید در پایان کار آن‌ها را بر روی سیستم خود ذخیره کنید.

یکی از دیگر مزیت‌های اسنیپ، فشرده‌سازی حجم ویدئوهای ضبط شده می‌باشد که امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. همان‌طور که گفته شد، این برنامه هنوز در حالت بتا قرار داشته و انتظار می‌رود در نسخه‌های آتی امکانات بیشتری به آن افزوده شود.

theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.