پاسخ سامسونگ به مشکل قرارگیری قلم هوشمند گلکسی نوت ۵؛ در دفترچه راهنما گفته بودیم!

امروز خبری منتشر کردیم که که اگر قلم هوشمند و جذاب استایلوس گلکسی نوت 5 به طور بر عکس به جایگاهش وارد شود، صدماتی به دستگاه وارد خواهد شد. شاید به نظر چندان هم مهم نباشد، اما برخی افراد فکر می‌کنند که این ایرادی در طراحی است و سامسونگ را به باد انتقاد گرفته‌اند.

6

آن‌ها فکر می‌کنند که قلم استایلوس به‌هیچ‌وجه نباید به این راحتی از سوی اشتباه وارد گوشی بشود. با توجه به این مطلب، سامسونگ پاسخی را ارائه داده است. در بیانیه رسمی سامسونگ آمده است:

ما شدیداً به کاربران گلکسی نوت 5 توصیه می‌کنیم که دفترچه راهنمای گوشی را مطالعه کنند تا از وقوع سناریوهای غیرمنتظره‌ای نظیر برعکس قرار دادن قلم استایلوس جلوگیری شود.

به عبارت ساده‌تر آن‌ها از شما می‌خواهند که قبل از استفاده از گوشی، دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

بااینکه پاسخ سامسونگ به نظر منطقی می‌رسد، اما این روزها چند نفر از ما واقعاً زحمت خواندن دفترچه راهنمای گجت‌هایی که خریداری می‌کنیم را به خود می‌دهیم؟ دفترچه راهنمای گلکسی نوت 5 به صورت شفاف به خریداران درباره قرار دادن قلم از جهت صحیح و عواقب ناشی از اشتباه قرار دادن آن اطلاع می‌دهد، پس نمی‌توان گفت که این شرکت به کاربران هشدار نداده بود.

با توجه به گفته‌های Vijay Michalik تحلیلگر شرکت مشاوره و تحقیقات بازار Frost & Sullivan که با بی‌بی‌سی صحبت کرده می‌گوید: این مسئله‌ای به نظر می‌رسد که نباید آن را نادیده گرفت. اگر شرکت سامسونگ به تولید گوشی‌هایی که زیر استاندارد هستند ادامه دهد، آینده‌ای خطرناک در انتظارش خواهد بود. بااین‌حال وضعیت قلم استایلوس از ارزش‌های گلکسی نوت 5 کم نمی‌کند، اما اگر از قلم استایلوس زیاد استفاده می‌کنید باید این نکته را هم در نظر بگیرید.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. ابراهیم می‌گوید

    دوستان یک سوال تو سوارخ ای که اس پن قرار می گیره انگار یک پوسته ای کنده شده تو گوشی من برای شما هم همینطور هست؟

  2. میلاد رستمی می‌گوید

    اونی کسی که قلم کوشیو سرو ته جا میزنه بهتره ۱۱۰۰ دستش بگیره نه گوشی نوت.این مثل سرو ته نشستن تو دسشویی اخه مگه میشه؟

  3. علیرضا می‌گوید

    سلام.
    من اول که جریان برعکس جا زدن قلم نوت 5 رو شنیدم با خودم گفتم هروقت می خوام قلم و جا بزنم باید کلی استرس داشته باشم و …،ولی همین چند روز پیش که فیلم آموزشی در اوردن قلم و دیدم کلی به کسایی که اینو ایراد میدونستند و سامسونگ و مسخره میکردند البته به خودم خندیدم ، چون اول فکر میکردم منظور از برعکس زدن قلم اینه که مثلا قلم رو 180 درجه (حول محور عرض قلم) قلمو بچرخونی و از طرف نوک وارد کنی.(این یکی از 3 دلیلی بود که منو منصرف کرد از خرید نوت 5 ولی الان دیگه نه )
    مگه اینکه گوشی دست بچه باشه یا کلی هیجان زده باشی و جو گیر شده باشی( آخه خود من اوایل با نوت 3 کلی حال میکردم و یکم محکم و سریع قلمو جا می زدم اما نه دیگه برعکس )
    قصد اهانت نداشتم اما دیگه اینو نمیشه مشکل جدی حساب کرد.
    من فکر میکنم احتمالا این به اصطلاح مشکل هم اگر حل نکردند به دلیل ساختار داخل گوشی و همون چیزی که به قلم گیر میکنه بر میگرده چون حتما دلیلی بر وجود اون وجود داره.

  4. مصطفی می‌گوید

    کافی بود یکی از گوشی های اپل همچین مشکلی داشته باشه خودتون قضاوت کنید چقدر سر و صدا میشد. این یعنی اپل به شدت زیر ذره بینه و از سامسونگ هم انتظاری بیش از این نمیره

    1. علی می‌گوید

      این موضوع را هم در نظر داشته باش که آیفون با این مشخصات را باید چیزی حدود پنج میلیون بخری. پس وقتی پنج میلیون واسه یک گجت پول میدی انتظارت خیلی بالا میره. ولی از سامسونگ چنین انتظاری نیست و با توجه به پتانسیل بازار ایران با توجه به قیمت و امکانات خرید خوبی محسوب میشه

  5. علی می‌گوید

    سامسونگ در این قسمت اماتوری عمل کرده است