آموزش نصب اندروید 5 آب‌نبات چوبی مجهز به پلی‌استور بر روی ویندوز

هرچند هیچ‌گاه نمی‌توان به اندروید لقب سیستم‌عامل را نسبت داد، با این حال در بازار کنونی سیستم‌عامل ویندوز کاربران دسکتاپ و اندروید کاربران موبایل را ربوده‌اند؛با این حال ویندوز در مقابل اندروید یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد و آن نیز امکان شبیه‌سازی و اجرای تمامی برنامه‌های توسعه داده شده برای اندروید است، این در حالیست که اجرای حتی برنامه‌های win 32 نیز بر روی اندروید یک شوخی محسوب می‌شود.

4

در حال حاضر مدتی است که شبیه‌ساز AMIduOS، محیط اندروید و ویژگی‌های آن را برای کامپیوترهای ویندوزی و تبلت‌های مبتنی بر آن شبیه‌سازی کرده است. در همین رابطه در ادامه قصد داریم در این مطلب از فارنت آموزش نصب اندروید بر روی ویندوز را با هم مرور کنیم و به پاسخ این سوال برسیم که چگونه می‌توان برنامه‌های رسمی اندروید متصل به پلی‌استور را بر روی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 7، 8.1 و یا 10 اجرا کرد.

آموزش نصب اندروید بر روی ویندوز

اولین قدم؛‌ دانلود و نصب AMIduOS

Download-and-install-AMIDuOS

همان‌طور که بیان شد، در این روش ما به یک شبیه‌ساز اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی نسخه‌های مختلف ویندوز به نام AMIDuOS نیازمندیم که با مراجعه به این صفحه قابل دریافت است. خوشبختانه بدون هیچ محدودیتی امکان استفاده رایگان این برنامه به مدت 30 روز برای کاربران جدید مهیا شده است.

فعال کردن قابلیت Virtualization (مجازی‌سازی)

You-can-install-Android-5-Lollipop-with-Play-Store-on-your-PC-laptop-or-Windows-tablet2

پس از نصب AMIduOS، بهتر است در هنگام ریست شدن دستگاه قابلیت Virtualization (مجازی‌سازی) را از قسمت تنظیمات بایاس پردازنده که معمولاً در هنگام شروع به کار سیستم با زدن دکمه Del یا F2، Esc، F10 نمایان می‌شود فعال کنید؛ هرچند که ضرورتی برای انجام این کار وجود ندارد و صرفاً در جهت اجرای روان‌تر شدن برنامه صورت می‌گیرد.

دانلود پکیج gapps

Download-gapps-Google-Apps-package

در این مرحله پس از بازگشت به محیط ویندوز پوشه gapps Google Apps را از طریق این لینک دریافت کنید، با این حال در جریان باشید که خبری از سرویس‌های متصل شده به پلی‌استور نخواهد بود؛ این فایل را در هر جا که دلتان می‌خواهد ذخیره کنید.

راه اندازی AMIDuOS

Launch-AMIDuOSs

تبریک! اکنون با باز کردن برنامه AMIDuOS مشاهده خواهید کرد محیط استاندارد اندروید بر روی دستگاه ویندوزی شما اجرا شده است به طوری که در ابتدا با صفحه قفل صفحه‌نمایش اندروید آب‌نبات‌چوبی مواجه گردیده‌اید.

اتصال گوگل پلی به AMIDuOS

Apply-gapps-to-AMIDuOS

آخرین قدم نصب اندروید بر روی ویندوز

آخرین اقدامی که بایستی انجام دهید، اتصال گوگل‌پلی به AMIDuOS است. مجموعه برنامه‌های دانلود شده گوگل را پیدا کنید و بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه‌ی “Apply to DuOS” را انتخاب کنید. این کار باعث “ساید لودینگ ” این پکیج به اندروید شبیه‌سازی شده می‌شود. بعد از آن AMIDuOS به صورت خودکار ریست می‌شود.

اکنون بار دیگر برنامه مورد نظر باز کرده و آن را اجرا کنید. بدون شک در بدو ورود اطلاعات گوگل اکانت پس از انتخاب زبان دلخواه از شما خواسته خواهد شد.

منبع PhoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مهدیار می‌گوید

    ببخشید یه سوال دیگه مال من بالا نمیاد چرا

  2. مهدیار می‌گوید

    میشه دوباره به محیط ویندوز برگشت

  3. مهدی می‌گوید

    این خیلی بهتر از بلو است

  4. arsalan می‌گوید

    این چه کاری خب بلواستکس که بهتره