گوگل تعداد اپلیکیشن‌های اجباری برای نصب روی گوشی‌های اندرویدی را کاهش داد

احتمالاً خودتان هم توجه کرده‌اید که هر بار گوشی جدید اندرویدی می‌خرید، در آن برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل یعنی چیزهایی مثل گوگل پلی استور، جیمیل، Google+، Newsstand، Drive، Hangouts، Play Games و … نصب شده است.

0

اگر دنبال علت نصب آن‌ها هستید، جواب کاملاً ساده است؛ درحالی‌که اندروید سیستم‌عاملی متن‌باز و در دسترس برای عموم است، بحث سرویس‌های گوگل جداست. آن‌ها طبق قانون همیشه با هم هستند و این قانون می‌گوید که اگر یک تولیدکننده بخواهد یکی از برنامه‌های گوگل را در دستگاهش قرار دهد، مجبور به قرار دادن تقریباً تمامی آن‌ها در گوشی است؛ مثلاً اگر سامسونگ بخواهد پلی استور را برای مشتریانش نصب کند، باید تمامی برنامه‌هایی که در بالا ذکر شد را نیز نصب کند.

ازآنجایی‌که بحث بلوت‌ورها (برنامه‌های تقریباً اضافی و بلااستفاده که شرکت تولیدکننده آن‌ها را در گوشی قرار می‌دهد) این روزها نسبتاً داغ است، به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته بیش از این به زخم کاربران نمک نپاشد و تعداد برنامه‌های اجباری در فریم‌ورک خود را کاهش دهد. البته هنوز هم می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را از پلی استور دانلود کنید، اما به صورت پیش‌فرض در گوشی وجود ندارند. این برنامه‌ها را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  • Google Play Games
  • Google Play Books
  • Google+
  • Google Newsstand

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.