هند اولین فرودگاه با صددرصد انرژی خورشیدی را رونمایی کرد

شرکت تسلا از آقای Elon Musk مدت‌ها پیش به پخش کردن ایده اینکه انرژی خورشیدی منبع انرژی آینده خواهد بود، پرداخته است و غول‌های تکنولوژی همچون اپل و آمازون، در تلاش برای کاهش وابستگی خود بر منابع انرژی تجدید ناپذیر بوده‌اند.

0

اما شهر کوچین در شمال هند که در ایالت Kerala قرار گرفته، ریسک بزرگ‌تری را انجام داده است. این شهر به تازگی اعلام کرده که فرودگاه بین‌المللی‌اش یعنی CIAL، انرژی خود را از 46150 پنل که در 45 هکتار پخش شده، تأمین می‌کند.

بنا به خبر، انتظار می‌رود که ایستگاه انرژی خورشیدی کوچین از منتشر شدن 300000 تن گاز کربن در 25 سال آینده جلوگیری کند. این میزان معادل با کاشت سه میلیون درخت یا رانندگی نکردن 1207 کیلومتر است.

فرودگاه بین‌المللی کوچین، قصد دارد برق اضافی خود را به شرکت برق ایالت Kerala بفروشد. همچنین CIAL اعلام کرده که به تحقیق برای پیدا کردن منابع انرژی دیگر ادامه خواهد داد. همچنین از منابع آب این کشور با سدهای مجهز به پنل خورشیدی و دیگر پروژه‌های آب محور دیگر، برای تولید برق استفاده خواهد کرد.

هند تا الآن گنجایش 4 گیگاوات انرژی خورشیدی را دارد و دولت هند، دیگر فرودگاه‌های این کشور را به استفاده از انرژی خوشیدی برای کارهای روزمره‌شان هدایت می‌کند. ترمینال بین‌المللی جدید در فرودگاه کوچین، از اردیبهشت 1396 آغاز به کار خواهد کرد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.