اچ‌تی‌سی ممکن است کارخانه شانگهای خود را به یک شرکت چینی بفروشد

شرکت تایوانی سازنده گوشی‌های هوشمند، اچ‌تی‌سی، در سال جاری به یکی از تیترهای اصلی خبری در حوزه تکنولوژی تبدیل شده است. این شرکت از چندین گوشی هوشمند جدید شامل دستگاه‌های سطح بالایی مانند وان ام 9، وان ام 9 پلاس، وان ای 9، باترفلای 3 رونمایی کرده اما به‌نظر می‌رسد هیچ‌یک نتوانسته‌اند مشکلات مالی این شرکت را مرتفع کنند.

1

از سوی دیگر آن‌طور که از شواهد پیداست این شرکت پیش از پایان سال جاری میلادی در نظر دارد دستگاه هوشمند جدیدی را که یک پرچمدار برای این برند خواهد بود با نام O2 معرفی کند. اچ‌تی‌سی بر روی فروش این دستگاه هوشمند حساب ویژه‌ای بازکرده تا بتواند فروش پایین خود را جبران کند. این شرکت اگرچه سال‌هاست که در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های همراه جهان قراردارد اما نتوانسته آمار سود خوبی را نصیب خود کند.

از سوی دیگر خبرهای بد برای این شرکت به این‌جا ختم نمی‌شوند. حتما به‌خاطر می‌آورید که این شرکت در هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد 15 درصد از نیروهای کار خود را به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها کاهش دهد. این شرکت در ادامه این روند اکنون تصمیم گرفته کارخانه تولید گوشی‌های خود در شانگهای را به یک شرکت که هنوز عنوان آن اعلام نشده بفروشد. این کارخانه در سال 2009 و با هزینه 32.2 میلیون دلار توسط اچ‌تی‌سی ساخته شده بود. این فروش می‌تواند به اچ‌تی‌سی در بهبود شرایط مالی (حداقل برای مدتی محدود) کمک کند اما در صورتی که این شرکت تدبیری نیندیشد شاید با این روند مجبور به فروش کل کارخانه خود شود.

همان‌طور که عنوان شد اچ‌تی‌سی در سال جاری چندین و چند دستگاه هوشمند با مشخصات خوب روانه بازار کرد اما هیچ‌یک آنچنان که باید و شاید موفق نبوده‌اند. مشکل اسنپ‌دراگون 810 اثری منفی بر فروش ام 9 گذاشت و از سوی دیگر شباهت این دستگاه با نسل پیشین خود نیز دلیل بر فروش پایین آن شد. دیگر دستگاه‌های سطح بالای این برند نیز تنها در مناطقی محدود عرضه شدند و میان‌رده‌های این برند نیز توانایی رقابت با گوشی‌های سطح بالایی که با همان قیمت و اکثرا توسط شرکت‌های چینی به فروش می‌رسند را نداشتند. در صورتی که اچ‌تی‌سی به شرکتی دیگر واگذار شود مطمئنا باعث ناراحتی خیل طرفداران این برند خواهد شد اما با شرایط کنونی به‌نظر این وضع اجتناب ناپذیر است.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    مگه میشه؟!مگه داریم؟!