امکان تست مرورگر اج مایکروسافت با استفاده از ماشین مجازی بر روی هر نسخه از سیستم‌عامل ویندوز

توسعه‌دهندگان وبی که می‌خواهند از اجرای صحیح و بدون مشکل وب‌سایت‌ها و برنامه‌های خود بر روی مرورگر جدید Edge اطمینان حاصل کنند اکنون می‌توانند به دانلود ماشین مجازی که با نرم‌افزارهای مجازی‌ساز بر روی OS X، ویندوز و لینوکس سازگاری دارد اقدام کنند.

0

وب‌سایت توسعه مایکروسافت اج اکنون امکان دانلود بسته‌های مجازی ویندوز را فراهم می‌کند که با برنامه‌هایی مانند Hyper-V، VirtualBox و Parallels سازگاری دارد و برای آزمایش مرورگر اج طراحی شده است. این برنامه، ابزاری مناسب برای توسعه‌دهندگانی خواهد بود که اگرجه از ویندوز 10 استفاده استفاده نمی‌کنند اما قصد دارند از عملکرد صحیح موتور جدید رندرینگ اج (که متفاوت از نسخه موجود در اینترنت اکسپلورر است) در خصوص وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب خود اطمینان حاصل کنند.

مایکروسافت اعلام کرده که این ماشین مجازی ممکن است پیغامی را در خصوص نیاز کاربر به اتصال به اینترنت به‌منظور فعال‌سازی ویندوز نمایش دهد اما بنابر اعلام این شرکت، این پیغام نتیجه یک باگ بوده و تاثیری بر روی وضعیت فعال‌سازی ماشین مجازی نخواهد داشت. با این وجود از این روش نمی‌توان به عنوان ترفندی برای استفاده رایگان از ویندوز 10 توسط کاربران یاد کرد زیرا ماشین‌های مجازی پس از 90 روز از ادامه کار باز می‌مانند و کاربر کلیه اطلاعاتش را از دست می‌دهد.

مایکروسافت پیشنهاد می‌دهد با ایجاد اسنپ‌شاتی از ماشین مجازی اج، کاربران فرایند بازگردانی در زمان‌های بعدی را به‌منظور رفع محدودیت‌ها به‌کار گیرند. این عرضه در راستای برنامه پیشین مایکروسافت در خصوص اینترنت اکسپلورر صورت می‌گیرد که امکان استفاده از ماشین‌های مجازی به‌منظور اجرای هر نسخه از مرورگر این شرکت از اینترنت اکسپلورر 6 بر روی ویندوز ایکس‌پی تا اینترنت اکسپلورر 11 بر روی ویندوز 8 را به کاربر می‌داد. مدنظر داشته باشید که این ماشین‌های مجازی نیز همچنان از وب‌سایت توسعه مایکروسافت اج قابل دانلود هستند تا توسعه‌دهندگان بتوانند عملکرد وب‌سایت خود در مقابل نسخه‌های قدیمی‌تر مرورگر مایکروسافت را نیز بسنجند.

پیش از این نیز مدیر برنامه اج مایکروسافت، Anton Molleda اعلام کرده بود این شرکت در حال کار بر روی در دسترس قراردادن این مرورگر از طریق برنامه کنترل از راه دور Azure است تا توسعه‌دهندگان بتوانند از این مرورگر بر روی ماشین مجازی که بر روی سرویس ابری این شرکت قراردارد استفاده کنند. از سوی دیگر تیم اج در حال کار بر روی پشتیبانی از Vagrant و QEMU است تا با راه‌اندازی آن توسعه دهندگان بتوانند به‌طور رایگان و برای مدت 60 دقیقه از طریق برنامه دسترسی از راه دور از این مرورگر استفاده کنند. کاربران پس از اتمام این زمان می‌توانند مجددا وارد برنامه شوند اما کار پیشین آن‌ها ذخیره نخواهد شد.

تمامی این فعالیت‌ها قسمتی از تلاش مایکروسافت به‌منظور ایجاد حس اعتماد توسعه‌دهندگان وب به نسخه جدید مرورگر این شرکت، پس از مشکلات و عدم پشتیبانی نسخه‌های پیشین مرورگر اینترنت اکسپلورر از استانداردهای وب و عملکرد متفاوت نسبت به مرورگرهایی مانند فایرفاکس است.

با عرضه این ماشین‌های مجازی، مایکروسافت روشی ساده برای توسعه‌دهندگانی که از رایانه‌های شخصی مجهز به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز بهره نمی‌برند ایجاد کرده تا این افراد به خوبی بتوانند سازگاری وب‌سایت یا برنامه‌های تحت وب خود را با جدیدترین مرورگر مایکروسافت مورد ارزیابی قراردهند.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.