توسعه‌دهندگان اندروید ۵.۱ را روی ساعت هوشمند Gear S سامسونگ اجرا کردند!

مدتی از وجود ساعت‌های هوشمند می‌گذرد و بااینکه نمونه‌های اولیه آن چندان موفقیت‌آمیز نبوده‌اند، Gear S از سامسونگ که سال گذشته عرضه شد به خوبی قابلیت‌های یک ساعت هوشمند را نشان می‌داد.

4

البته در مقابل ساعت‌های دیگر به نظر بزرگ می‌رسید، اما با صفحه‌نمایش زاویه‌دار بزرگ‌تر و توانایی کار بدون نیاز به گوشی، باعث می‌شد که ارزش پرداخت هزینه بیشتر را داشته باشد. Gear S بیشتر به یک گوشی هوشمند سطح پایین شباهت دارد تا یک ساعت هوشمند معمولی و حالا یک توسعه‌دهنده مبتکر توانسته به سخت‌افزار آن نفوذ کند، از تمام موانع سامسونگ بگذرد و اندروید 5.1 آب‌نبات‌چوبی را به این ساعت وارد کند.

Gear-S-CM12-1

توسعه‌دهنده با نام کاربری biktor_gj از انجمن توسعه‌دهندگان XDA، توانست اندروید 5.1 آب‌نبات‌چوبی را به شکل سیستم‌عامل سایانوژن 12.1 در Gear S اجرا کند. این کار در مراحل ابتدایی خود قرار گرفته و هنوز به انجام بررسی و تغییرات احتیاج دارد، بااین‌وجود دلگرم‌کننده است. برای باز کردن هر سیستم‌عاملی در Gear S باید موانع زیادی را پشت سر گذاشت و قسمت‌های زیادی نیازمند توجه و دست‌کاری هستند. لازم نیست به اندازه خیلی کوچک سخت‌افزار Gear S و چیدمان عجیب آن‌ها در مقایسه با گوشی‌های هوشمند اشاره کنیم. پروژه‌ای شبیه به این برای اجرای Android Wear بر Gear S در جریان است. با توجه به اینکه اساس کد این دو به هم شباهت دارد، دریافت نسخه‌ای مناسب از اندروید 5.1 در Gear S برای افرادی که به دیدن Android Wear در این ساعت هوشمند امید داشتند، خبر خوبی است. افرادی که مایل به کمک یا امتحان ROM جدید هستند می‌توانند به این صفحه نگاهی بیندازند. فقط توجه کنید که این کار نیازمند افراد مجرب است.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مجیدزارع می‌گوید

    باسلام.جهت نصب نرم افزار اندروید به روی ساعت gear s.چطور یاازچه طریق میتونم به شمادسترسی داشته باشم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ساعت Gear S سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن عرضه شده و امکان نصب اندروید رو نداره به صورت عادی. البته پورت‌های غیررسمی براش هست اما مشکلات زیادی داره و توصیه نمیشه

  2. arash می‌گوید

    aparat.com/smart.watch.gear.s
    نصب اندروید 5.1.1 بر روی ساعت گیر اس سامسونگ

    1. فرید می‌گوید

      با سلام
      با توجه به توضیحات فوق برای نصب نرم افزار اندروید بر روی گوشی هوشمند گیر اس چطور می تونیم به شما دسترسی داشته باشم.