بنچمارک آیندگان: تمامی پردازنده‌های موبایلی نسل آینده مقابل یکدیگر!

می‌دانیم در حال حاضر چیپست اکسینوس 7420 سامسونگ بهترین چیپست موبایلی دنیاست. اما تجربه نشان داده این موارد هیچگاه بیش از چندماه دوام نمی‌آورد و می‌دانیم که رقبا و حتی خود سامسونگ در حال کار بر روی پردازنده‌های قوی‌تر هستند. به‌تازگی بنچمارک‌های اولیه‌ای از این چیپست‌ها درز کرده است.

1

با وجود این‌که پردازنده‌های جدید اپل A9 و ال‌جی NUCLUN 2 مورد بنچمارک Geekbench قرار گرفته بودند اما ظاهراً اطلاعات درز کرده اخیر بسیار جامع‌تر هستند. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید عملکرد تک‌هسته‌ای (نارنجی) و چندهسته‌ای (سبز) در چیپست‌های اکسینوس 7420، نوکلو 2، Kirin 950، Apple A9، Apple A9X، اکسینوس M1 و Nvidia Tegra Denver 2 مورد مقایسه قرار گرفته‌اند.

Next-gen-chip-benchmarks

طبق این نمودار ظاهراً چیپست اکسینوس 7420 که در سه‌گانه گلکسی اس 6 و همچنین گلکسی نوت 5 به کار گرفته شده کماکان می‌تواند به خوبی با نوکلون 2، Apple A9، A9X و تگرا دنور 2 (حداقل از نظر پردازشی) مقابله کند. در واقع به نظر می‌رسد اپل در A9 به دلیل تعداد هسته‌های کمتر نسبت به رقیب عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد و شاید در A9X که معمولاً در آی‌پدها به کار گرفته می‌شود بتواند به قدرت پردازشی رقبا دست پیدا کند. چیپست‌های Kirin 950 هواوی، NUCLUN 2 ال‌جی و Exynos M1 سامسونگ احتمالاً برمبنای هسته‌های جدید ARM Cortex-A72 ساخته شده و شاید هنوز برای عرضه آن‌ها کمی زود باشد. حدس می‌زنیم سامسونگ از چیپست جدید M1 در گلکسی اس 7 استفاده کند.

به‌هرحال از نتایج Geekbench که بگذریم خوب است سری به توانایی گرافیکی چیپست‌های نسل آینده بزنیم جایی که انویدیا معمولاً حرف بیشتری برای گفتن نسبت به رقبا دارد. گفته می‌شود چیپست جدید دنور 2 در بنچمارک GFXBench 3.0 Manhattan امتیاز 117 فریم بر ثانیه را در بخش off-screen کسب کرده و چیپست‌های Exynos M1 و Apple A9 نیز در تست مشابه امتیازهای 59.4 و 30.3 را کسب کرده‌اند. چیپست‌های انویدیا، سامسونگ و اپل همچنین در تست GFXBench Tyrannosaurus به ترتیب به امتیازات 206.9، 108.9 و 66 فریم بر ثانیه دست پیدا کرده‌اند. در یک مقایسه خوب است بدانید چیپست‌های اکسینوس 7420 و اسنپ‌دراگون 810 در تست Manhattan به ترتیب به نرخ فریم 24.5 و 21 فریم بر ثانیه رسیده‌اند. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که محیط مورد بررسی چیپست‌های آینده و همچنین نوع دستگاه (گوشی یا تبلت) مشخص نیست.

طبق نوشته‌ای در میکروبلاگ Weibo چین چیپست جدید Kirin 950 هواوی قرار است با فناوری 16 نانومتری تولید شده و با پردازنده گرافیکی جدید Mali-T880MP6 عرضه شود. همچنین چیپست نوکلون 2 را نیز TSMC برای ال‌جی با فناوری 16 نانومتری با 4 هسته پردازشی Cortex-A72 با سرعت 2.1 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با سرعت 1.5 گیگاهرتز تولید خواهد کرد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    دوست دارم اچ تی سی بازم از انویدیا استفاده کنه!مثل one x!