نتایج بنچارک منتسب به دومین چیپ Nuclun ال‌جی از سرعت بالاتر پردازش نسبت به Exynos 7420 SoC سامسونگ خبر دارند

به‌نظر می‌رسد شرکت ال‌جی با هدف رقابت با شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اپل و هواوی تصمیم گرفته این بار از تراشه‌های ویژه خود در گوشی‌های هوشمندش استفاده کند.

0

این در حالی است که نسل اول تراشه NUCLUN ال‌جی با توجه به مشکل گرم‌شدن بیش از حد، کمتر در خارج از کره جنوبی مورد استفاده قرارگرفت تا بار دیگر شایعه استفاده ال‌جی از تراشه‌هایی جدید و یا استفاده از اسنپ‌دراگون 810 قوت بگیرد. در جدیدترین خبرهای غیررسمی منتشرشده این‌طور به‌نظر می‌رسد که ال‌جی در حال آماده‌سازی نسل جدید تراشه‌های NUCLUN  است.

تراشه‌های جدیدی که به‌نظر می‌رسد این‌بار با نام NUCLUN 2 به بازار عرضه خواهند شد تا با تراشه برتر سامسونگ یعنی Exynos 7420 که در دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس 6، اس 6 اج، اس 6 اج پلاس و نوت 5 مورد استفاده قرارگرفته مبارزه کند.

آن‌طور که از شواهد پیداست این تراشه جدید از نوع هشت هسته‌ای مجهز به چهار هسته Cortex-A72 با فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس کاری 1.5 در قالب طراحی بزرگ – کوچک خواهد بود. آن‌طور که عنوان شده شرکت ال‌جی همکاری را با TSMC به‌منظور توسعه نسل دوم تراشه‌های NUCLUN آغاز کرده تا با استفاده از تکنولوژی 16 نانومتری، محصول نهایی را به بازار عرضه کند.lg nuclun chips

جدا از مشخصات ارائه شده، امتیازی که اخیرا از این تراشه در بنچمارک‌های Geekbench منتشر شده نشان از قدرت بالای آن دارد. این تراشه در این آزمایش در قسمت چند هسته‌ای توانسته امتیاز 5392 و در قسمت تک‌ هسته‌ای نیز امتیاز 1796 را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که Exynos 7429 سامسونگ توانسته امتیاز 4970 را در قسمت چند هسته‌ای و امتیاز 1486 را در قسمت تک‌هسته‌ای ثبت کند. با این اوصاف این مطالب هنوز به‌طور رسمی به تایید نرسیده‌اند و باید با دیده تردید به آن‌ها نگریست.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.