آیا می‌دانید: اولین گوشی هوشمند جهان 21 ساله شد!

آیا می‌دانید 21 سال از عرضه آنچه با بحث‌های فراوان، اولین گوشی هوشمند جهان به شمار می‌آید گذشته است؟

این گوشی هوشمند در تاریخ 25 مرداد 1373 روانه بازار شد.

0

این در حالی است که برای اولین بار در نمایشگاه COMODEX که اکنون با نام CES از آن یاد می‌شود شاهد رونمایی از IBM Simon بودیم. در آن زمان واژه گوشی هوشمند متداول نبود و این دستگاه با نام تبادل‌کننده شخصی شناخته می‌شد اما پس از گذشت یک سال، واژه گوشی هوشمند متداول‌تر شد و برای این دستگاه نیز مورد استفاده قرارگرفت.IBM-Simon (1)

طبیعتا این گوشی از ابعاد و وزن بالایی برخوردار بود. این دستگاه، نیم کیلوگرم وزن داشت، از ابعاد 64 در 38 میلی‌متر بهره می‌برد و به صفحه‌نمایش مونوکرم با نور پس‌زمینه در ابعاد 4.7 اینچ تجهیز شده بود. این صفحه‌نمایش از نوع لمسی بود و کاربر با استفاده از یک قلم می‌توانست از آن استفاده کند.

پردازنده این دستگاه هوشمند از نوع تک هسته‌ای، 16 بیتی با فرکانس 16 مگاهرتز از نوع Vadem بود و صفحه‌نمایش آن نیز 4.7 اینچی با رزولوشن 60 در 293 پیکسل طراحی شده بود. از گوشی هوشمندی که در سال 1994 عرضه شده باشد چه انتظاری می‌توان داشت؟IBM-Simon (2)

این دستگاه هوشمند از مودمی به‌منظور ارتباط دائم بهره می‌برد و البته به برنامه‌هایی مانند تقویم، سازمان‌دهنده کارها و برنامه پیامک‌رسان و برقراری تماس تجهیز شده بود. این دستگاه هوشمند در ابتدا با قیمت 899 دلار به بازار عرضه شده و همین موضوع سدی در برابر محبوبیت آن و نتیجتا فروش تنها 50 هزار دستگاه از آن بود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.