درز مشخصات منتسب به پرچمدار دیگر مایکروسافت به نام سرفیس‌فون

هرچند این روزها نقل مجالس علاقه‌مندان به حوضه فناوری بررسی نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز است، با این حال این نکته را باید در نظر داشته باشیم که ویندوز 10 تنها قابلیت اجرا بر روی سیستم‌های رومیزی، لپ‌تاپ و یا تبلت را ندارد به گونه که در پاییز پیش رو نسخه‌ای از آن برای اجرا بر روی گوشی‌های هوشمند و حتی کنسول بازی ایکس باکس وان نیز منتشر خواهد شد.

0

qJ8SQ2s-576x1024مایکروسافت پس از تصاحب بخش کسب و کار موبایلی نوکیا کماکان گوشی‌های ویندوز فونی را تحت سری “لومیا ” راهی بازار می‌کند، این در حالیست که سری سرفیس نیز قدرتمندترین تبلت‌های مبتنی بر ویندوز بازار را از سوی این شرکت تشکیل می‌دهند. حال امروز به لطف یکی از منابع نزدیک به ردموندی‌ها اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد سری سرفیس نیز به زودی پرچم‌داری را در بازار گوشی‌های هوشمند پیدا خواهد کرد.

گوشی سرفیس‌فون مایکروسافت که هم‌اکنون با کد داخلی نیروی منهدم کننده آلفا ( Juggernaut Alpha) شناخته می‌شود، یک گوشی مبتنی بر ویندوز به تمام معناست، به گونه که برای اجرا روان برنامه‌های ویندوز 10 از تراشه Atom x3 اینتل بهره می‌برد. همان‌طور که می‌دانید تراشه‌های ساخت اینتل به دلیل همکاری دیرینه این شرکت با ردموندی ها، به طور معمول سازگاری بیشتری با پلتفرم ویندوز دارند.

البته این اولین باری نیست که شاهد درز اطلاعاتی پیرامون سرفیس‌فون هستیم، زیرا سه سال پیش نیز یکی از کارمندان مایکروسافت خبرهایی در این خصوص و حتی مکان تحقیق و توسعه این محصول را برملا کرده بود. در هر حال برفرض صحت اطلاعات جدید، پرچم‌دار سرفیس‌فون از صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و با نسبت تصویر 16:9 بهره خواهد برد که به فناوری ClearBlack و پوشش گوریلا گلس 4 تجهیز گردیده است.

قلب این محصول را تراشه Atom x3 اینتل که بر پایه معماری 64 بیتی طراحی گردیده به همراه 4 گیگابایت حافظه رم به تپش درخواهد آورد. از دیگر مشخصات سرفیس‌فون مایکروسافت می‌توان به بهره‌مندی پیش‌فرض از نسخه نهایی ویندوز 10، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی با امکان افزایش آن تا سقف 256 گیگابایت، قلم استایلوس( Surface Pen)، پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی_سی، سازگاری با شارژرهای بی‌سیم و بدنه از جنس آلیاژ آلومینیوم و منیزیم اشاره کرد.

هنوز به طور حتم مشخص نشده که این محصول توانایی اجرا برنامه‌های Win32 را داشته باشد، با این حال احتمالاً از آن در ماه‌های پایانی سال 2015 یا اوایل سال 2016 رونمایی خواهد شد.

wmpoweruser

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.