اینها پنج قابلیت جدید قلم هوشمند SPen‌ سامسونگ در گلکسی نوت 5 هستند

همان‌طور که می‌دانید و یا اگر نمی‌دانید بهتر است که مطلع باشید شرکت سامسونگ شب گذشته از پرچم‌داران جدید خود با نام‌های گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس رونمایی کرد.

3

هرچند سخت‌افزاری دو پرچم‌دار جدید سامسونگ در بسیاری جهات به یکدیگر شباهت دارد، با این حال دارا بودن قلم هوشمند SPen‌ گلکسی نوت 5 را یک سر و گردن از نسخه ارتقا یافته اس 6 اج بالاتر قرار می‌دهد.

به عقیده بسیاری عضو جدید سری نوت نسبت به نسل قبلی تغییرات ظاهری بسیاری به خود دیده، با این حال سخت‌افزار آن، آن‌طور که انتظار می‌رفت برای علاقه‌مندان به برند سامسونگ وسوسه‌انگیز ظاهر نشده است. یکی از نقاط کمتر پیشرفت کرده نوت 5، قلم هوشمند SPen‌ است که در ادامه در فارنت با یکدیگر 5 قابلیت جدید آن را مرور خواهیم کرد.


مکانیزم خروج نیمه‌خودکار
Auto-eject-mechanism

برخلاف نسل‌های پیشین، گلکسی نوت 5 به مکانیزم خروج نیمه‌خودکار قلم تجهیز گردیده است. در این محصول دیگر فرورفتگی برای بیرون کشیدن قلم وجود ندارد، با این حال مکانیزمی فنری تعبیه گردیده که با یک فشار SPen‌  به سرعت از جای خود بیرون خواهد آمد. این روش نه تنها باعث سهولت کار با قلم می‌شود، بلکه اطمینان خاطر کاربر را از قرار گیر صحیح آن پس از استفاده بالا می‌برد.

 

امکان نوت برداری در زمان خاموش بودن صفحه‌نمایش

Writing-with-the-screen-off

اگر خروج نیمه‌خودکار قلم هوشمند SPen‌ را به اندازه کافی نوآورانه نمی‌دانید، بهتر است بر این نکته آگاه باشید که حتی می‌توان در زمان قفل بودن صفحه‌نمایش نیز با این قلم در نوت 5 نوت برداری کنید. این قابلیت بدون شک سرعت آماده به کار شدن دستگاه را برای یادداشت برداری سریع افزایش داده و فرقی نمی‌کند صفحه‌نمایش قفل باشد یا نه زیرا سنسورهای SPen‌ جدید آن را به یک دفترچه یادداشت در هر حالت تبدیل می‌کنند.

 

منوی دستورات بدون لمس

Air-Command-everywhere

منوی دستورات بدون لمس (Air Command) اولین بار در گلکسی نوت 3 معرفی شد، با این حال این قابلیت در پرچم‌دار جدید این سری پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده. در گلکسی نوت 5 فرقی نمی‌کند که در کجای رابط کاربری هستید، تنها کافیست SPen‌ را نزدیک صفحه کنید تا منویی از اپلیکیشن هایی که آن‌ها نیز قابل شخصی‌سازی هستند نمایش داده شود.

 

نوت برداری بر روی فایل‌های پی‌دی‌اف

Write-on-PDF

قلم هوشمند SPen‌ ویژگی‌های فراوانی دارد. یکی از آن‌ها، توانایی یادداشت نویسی روی تصاویر و متن‌های مختلف است که برای اولین بار باز هم در نوت 3 معرفی گردید. با این قابلیت شما هر قسمت از  رابط کاربری که باشید می‌توانید روی محتوای در حال نمایشگر در لحظه خاصی، هر توضیحی که دوست دارید بنویسید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگزارید. البته برای انجام این کار بر روی فایل‌های پی‌دی‌اف تا پیش از این کاربر محبور بود از صفحه اسکرین شات تهیه کند و سپس بر روی عکس عملیات دلخواه را انجام دهد؛ این در حالیست که با بهره‌گیری از SPen‌ نوت 5 می‌توانید به صورت مستقیم بر روی فایل‌هایی که در قالب پی‌دی‌اف نیز قرار دارند هم ویرایش لحظه‌ای انجام دهید.

 

Scroll capture

Scroll-capture

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید از محتویات یک صفحه طولانی یادداشت برداری کنید یا از آن اسکرین شات بگیرید، در حالی که بایستی به دلیل اسکرول خورد زیاد صفحه در چندین نوبت این کار را انجام دهید. حال سامسونگ قلم نوت 5 را به قابلیتی به نام Scroll capture تجهیز کرده که با استفاده از آن تنها کافیست ابتدا و انتهای مطلب را علامت گزاری کنید، سپس به طور خودکار از کل محدوده مورد نظر نوت برداری خواهد شد.

در انتها نیز می‌توانید ویدئو کلیپی کوتاه از نحوه کار کردن با قلم استایلوس جدید گلکسی نوت 5 را مشاهده کنید:

 

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مرتضی می‌گوید

    منم با ارتقا به اندروید ۶ نمیتونم وقتی صفحه خاموشه بنویسم رو صفحه

  2. فا می‌گوید

    سلام

    سلام.من گوشی رو به اندروید ۶ ارتقا دادم ولی کلا قابلیت air command غیر فعال شد.
    قابلیت یادداشت رو صفحه خاموشم کار نمیکنه .صفحه رو سریع خاموش میکنه و اجازه یادداشت نمیده.
    شما کمکی میتونین انجام بدین؟ من هم همین جوری شده
    لطفا کمک
    یعنی اطلاع ندارید؟

  3. neshom می‌گوید

    سلام.من گوشی رو به اندروید ۶ ارتقا دادم ولی کلا قابلیت air command غیر فعال شد.
    قابلیت یادداشت رو صفحه خاموشم کار نمیکنه .صفحه رو سریع خاموش میکنه و اجازه یادداشت نمیده.
    شما کمکی میتونین انجام بدین؟