نتایج بنچمارک‌های اولیه گلکسی نوت 5 از ادامه حضور سری نوت در میان قدرتمندان بازار خبر دارد

پس از مدت‌ها انتظار سامسونگ سرانجام شب گذشته از پرچم‌داران جدید خود با نام‌های گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس رونمایی کرد. جدا از تغییرات ظاهری هر محصول نسبت به نسل قبلی خود، شرکت سازنده از سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و تقریباً یکسان در هر دو آن‌ها به کار گرفته است.

0

قلب پنجمین عضو از خانواده گلکسی نوت را تراشه اگزینوس 7420 به تپش در می آورد. این تراشه که در گلکسی اس 6 نیز مورد استفاده قرار گرفته، بر اساس معماری 14 نانومتری فین‌فت توسعه داده شده و از دو دسته چهارتایی هسته بر اساس چینش Cortex A57 با حد اکثر فرکانس 2.1G گیگاهرتز و Cortex A53 با فرکانس با کلاک فرکانس 1.2 گیگاهرتز کار می کند.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت 5 می‌توان به صفحه‌نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن QHD، تراشه گرافیکی Mali-T760MP8، چهار گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با قابلیت لرزش گیر اپتیکال اشاره کرد.

هرچند اکثر قطعات نوت 5 نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته، با این حال ظرفیت باتری آن به 3000 میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته است. در هر حال برای قضاوت در رابطه با عمر باتری این محصول بسیار زود است، با این حال هم‌اکنون بنچمارک‌هایی از پنجمین عضو سری نوت به دست آمده که نشان می‌دهد این سری کماکان در میان قدرتمندان بازار قرار دارند.

طبق نتایج به ثبت رسیده در بنچمارک AnTuTu از نوت 5، این محصول هم‌اکنون با امتیاز 69,401 به عنوان قدرتمندترین گوشی اندرویدی سامسونگ به شمار می‌آید و با فاصله‌ای اندک در پشت سر آن اس 6 اج پلاس قرار دارد. پنجمین عضو سری نوت در آزمایش دوربین T-Rex، امتیاز 34 فریم در ثانیه را به دست آورده و در آزمایش Manhattan نیز توانسته امتیاز 7.6 فریم در ثانیه را در بنچمارک GFXBench از خود بر جای گذارد.

امتیاز دوربین این محصول آن چنان چنگی به دل نمی‌زند زیرا تراشه گرافیکی آن کماکان جای پیشرفت دارد. در هر حال از آنجا که این بنچمارک‌ها در مراسم رونمایی به ثبت رسیده، احتمال دارد تا زمان عرضه نسخه نهایی به بازار شاهد پیشرفت‌هایی در نوت 5 باشیم.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.