جان‌کری: من همیشه فرض می‌کنم ایمیل‌های من را روسیه و چین هم می‌خوانند!

همواره این سوال در ذهن‌ها وجود دارد که آیا سیاستمداران و مقامات رده بالای دولت‌ها و کشورهای مختلف از نوعی کدنویسی در ایمیل‌ها و گفتگوهای مهم روزانه خود بهره می‌برند با آن‌ها نیز به‌طور کامل به امنیت سرویس‌هایی مانند ارائه‌دهنده‌های خدمات ایمیل اطمینان دارند و کاملا معمولی به نگارش نامه‌ها می‌پردازند؟

0

این سوال در خصوص جان کری مسئول بلندپایه دولت آمریکا حداقل یک جواب ساده دارد. با توجه به مصاحبه‌ای که وی اخیرا با شبکه CBS انجام داده در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی در خصوص امکان خوانده شدن ایمیل‌هایش توسط نفوذگران چینی یا روسی پرسیده وی اینگونه اعلام کرده است:

این احتمال وجود دارد و من با در نظر گرفتن این موارد به نگارش ایمیل‌هایم اقدام می‌کنم.

 

مطمئنا با این پاسخ وی مجبور به استفاده از کدهای مختلف خواهد بود. به عنوان مثال هری پاتر می‌تواند کدی استفاده شده برای یکی از مقامات آلمان یا فرانسه باشد!

جان کری در این مصاحبه اعلام کرده دولت آمریکا سالیانه میلیون‌ها دلار به‌منظور حفاظت از محتویات دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند. این در حالی است که شکی نیست شرکت‌هایی مانند گوگل نیز چنین روندی را دنبال می‌کنند. با این اوصاف با توجه به مشاهده نمونه‌هایی از نفوذ از راه دور به خودروها و یا گسترش مواردی مانند اینترنت اشیا، اتخاذ روندی به‌منظور حفاظت بیشتر از اطلاعات، ضروری به‌نظر می‌رسد.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.