وبسایت الفابت گوگل باعث محبوبیت عجیب دامنه xyz. شده است

تغییرات گسترده‌ای که امروز در شرکت گوگل شاهد بودیم مطمئنا در گذر زمان تاثیرات خود را نشان خواهد داد. با این اوصاف هیچ‌گاه نمی‌توان منکر تاثیر گوگل بر روی توسعه و رشد شرکت‌های زیرمجموعه آن شد.

0

به عنوان یک نمونه می‌توان از شرکت Alphabet به عنوان یک زیرمجموعه یادکرد که برگزیدن نام وب‌سایت abc.xyz به‌نظر می‌رسد تاثیرات زیادی در روند رشد این شرکت داشته است. با ثبت وب‌سایت شرکت آلفابت در این دامنه کاربران استفاده کننده از خدمات آن با نام Daniel Negari روبرو می‌شوند.

وی موسس و مدیرعامل شرکتی به نام XYZ.com است که همان‌گونه که حتما حدس زده‌اید مالک نام‌های دامین .xyz می‌باشد. گوگل و به‌ویژه آلفابت در این مورد خاص باعث مطرح شدن بیش از پیش نام Negari و شرکت وی شده‌اند. از سوی دیگر بهره‌گیری از یک افزونه خاص نیز در مطرح شدن بیش از پیش نام این شرکت بی‌تاثیر نبوده است.

Negari در اظهارنظری اعلام کرده است این وب‌سایت با ثبت‌های انجام شده برای نام‌های با پسوند .xyz به حد انفجار رسیده است. این در حالی است که این امر پس از اعلام نام شرکت آلفابت توسط گوگل در روز جاری اتفاق افتاده است. وی اعلام کرده در مدت 60 ثانیه، در یک مرحله 250 ثبت‌نام انجام شده است. Negari در یک اقدام پیش از این چیزی در حدود 185 هزار دلار به عنوان هزینه مورد نیاز برای افزونه .xyz پرداخت کرده بود اما این پرداختی در مقایسه با هزینه انجام شده از سوی گوگل به‌منظور ثبت دامنه abc.xyz به‌نظر ناچیز می‌آید. با این وجود مدنظر داشته باشید که افزون .xyz یکی از محبو‌ب‌ترین افزونه‌های موجود در میان 350 افزونه جدید بوده و تاکنون نیز 1.14 میلیون ثبت به‌واسطه استفاده از آن انجام شده است.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.