نوکیا برای بازگشت به دنیای موبایل آماده می‌شود

قراردادی که شرکت فنلاندی نوکیا با مایکروسافت در سال 2013 امضا کرد به نوکیا اجازه می‌دهد تا در سال 2016 دوباره به دنیای موبایل بازگردد. در حال حاضر نوکیا مشغول فروش سرویس نقشه HERE خود و خرید شرکت تجهیزات شبکه Alcatel-Lucent بوده اما طبق گزارش‌های اخیر این شرکت فنلاندی در حال آماده‌سازی برای بازگشتی پرقدرت است.

0

براساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد نوکیا درحال استخدام کارمندان جدید برای نوشتن نرم‌افزار است و همچنین در صفحه Linkedin خود نیز به دنبال جذب مهندسان نرم‌افزار آشنا به اندروید می‌باشد. این شرکت همچنین به دنبال شریک سخت‌افزاری برای تولید گوشی‌های هوشمند است و شاید بتواند سال آینده گوشی‌های با برند خود را دوباره عرضه کند. اولین گجت اندرویدی نوکیا تبلتی بسیار شبیه به آی‌پد مینی با نام Nokia N1 بود که سال گذشته معرفی و در چین عرضه شد. این تبلت که برای اولین بار از درگاه USB Type-C استفاده کرده است به تازگی قرار است در اروپا نیز عرضه شود.

Nokia-N1-thinness

نوکیا قصد دارد با نام برند خود که هنوز هم طرفداران خودش را دارد بازار گوشی‌های هوشمند را در دست بگیرد. گوشی‌های این شرکت احتمالاً توسط شرکت‌های دیگری ساخته خواهد شد همان‌طور که فاکسکان تولید Nokia N1 را برعهده گرفته بود. این چنین قراردادهایی سود کمتری برای نوکیا خواهد داشت اما همچنین ریسک کمتری نیز به همراه دارد.

سؤال این‌جاست که آیا نوکیا می‌تواند توجه خریداران را پس از چندسال دوری و ضعف در این زمینه به خود جلب کند یا خیر. نوکیا هنوز در زمینه تولید بهترین کمرافون‌ها شهرت خاص خود را دارد و اگر بتواند ترکیب خوبی از سخت‌افزار مناسب، دوربین عالی، طراحی جدید و نرم‌افزار سریع را عرضه کند مطمئناً می‌تواند تهدیدی برای غول‌های اندرویدی مانند سامسونگ، ال‌جی و سونی باشد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.