با بزرگان شرکت Alphabet شرکت جدید گوگلی آشنا شوید

اگر طی چند ساعت گذشته فارنت را همراه کرده باشید، بدون شک بر این نکته آگاهید که غول موتورهای جستجوگر اینترنتی گوگل امروز تغییرات مدیریتی محسوسی به خود دیده به گونه‌ای که زین پس ساندار پیچای که تاکنون مدیریت بخش‌های اندروید و کروم را بر عهده داشت به مدیرعاملی منسوب شده و بنیان‌گذاران گوگل یعنی سرگئی برین و لری پیج نیز حالا شرکتی بزرگ‌تر تحت عنوان Alphabet را پایه‌گذاری می‌کنند.

1

با جدایی سرگئی برین و لری پیج از مقر اصلی گوگل، تمامی هسته‌های کاری از جمله موتور جستجوگر اینترنتی، تبلیغات درون شبکه و برون شبکه‌ای، پلتفرم اندروید، سرویس یوتیوب و سرویس نقشه کماکان زیر نظر کمپانی مادر اداره خواهند شد.

در طرف دیگر سرگئی برین و لری پیج در آلفابت قرار است بر روی عملیات سرمایه‌گذاری مراحل اولیه گوگل با نام Capital and Ventures نظارت کنند. البته این دو در حین مهاجرت به آلفابت تیمی قدرتمند از مدیران بالا رده گوگل را هم با خود همراه کرده‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

سرگئی برین

google-cofounder-sergey-brin-becomes-the-president-of-alphabet-hell-continue-to-oversee-projects-like-google-x-the-companys-incubator-for-futuristic-projects-like-glass-and-self-driving-cars

سرگئی برین که به نوعی پایه گزاری اصلی شرکت گوگل محسوب می‌شود، زین پس به عنوان مدیرعامل آلفابت فعالیت خواهد کرد. او در گوگل علاوه بر نظارت کلی بر کارها، وظیفه سرپرستی قسمت‌هایی همچون آزمایشگاه مرموز Google X، گوگل گلس و خودروهای بدون سرنشین را هم بر عهده داشت.

آرتور لوینسون

arthur-levinson-the-ceo-of-calico-googles-project-to-through-2009-and-chairman-from-1999-through-2014-hes-als

آرتور لوینسون، مدیرعامل شرکت Calico که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گوگل به شمار می‌آید. لوینسون رئیس یک شرکت پیشگام در زمینه فناوری زیستی به نام Genentech بوده است، او همچنین یک مخترع هم هست. لوینسون در زمینه شیمی زیستی دکترا دارد، او در حاضر عضو هیئت مدیره شرکت سابقش و نیز اپل هم هست، زمانی که استیو جابز در سال ۲۰۱۱ درگذشت، او عضو هیئت مدیره اپل شد.

Tony Fadell

tony-fadell-will-lead-nest-the-smart-home-devices-company-google-acquired-in-early-2014-fadell-cofounded-nest-after-working-at-apple-in-the-2000s-where-he-helped-lead-the-team-that-built-the-ipod

Tony Fadell از شرکت Nest که فعالیت خود را در تولید و توسعه ابزارهای هوشمند برای ساخت یک خانه کاملاً هوشمند در سال 2014 زیر نظر گوگل آغاز کرد. وی شرکت Nest را در سال 2000 و پس از جدایی از اپل تائیس کرد.Tony یکی از پایه‌گذاران و طراحان اولیه آی‌پاد به شمار می‌آید.

Dan Doctoroff

dan-doctoroff-runs-sidewalk-labs-n-and-energy-use-for-city-dwellers-around-the-world-he-used-to-be-the

Dan Doctoroff که رئیس آزمایشگاه Sidewalk می‌باشد، همکاری تنگاتنگی با گوگل در توسعه پلتفرم و ساخت دستگاه‌های سخت‌افزاری داشته است. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به گسترش استفاده از انرژی‌های پاک برای مردم سراسر جهان، فعالیت در حوضه حمل‌ونقل جهانی و همکاری نزدیک با خبرگزاری بلومبرگ اشاره کرد.

Craig Barratt

craig-barratt-leads-google-fiber-the-companys-effort-to-build-out-fiber-to-the-home-in-selected-us-cities-including-austin-texas-and-kansas-city-missouri

Craig Barratt از شرکت Google Fiber. شرکتی که وی تا پیش از این در آن مشغول بوده، در حوضه ساخت خانه‌هایی سبک با بهره‌گیری از فیبر در برخی ایلات امریکا از جمله آستین، تگزاس و کانزاس سیتی، میسوری فعالیت داشته است.

David Lawee

david-lawee-is-the-head-of-google-capital-which-is-googles-investment-arm

David Lawee از بخش سرمایه گزاری ساکنین مانتین ویو که به نوعی بازوی راست قسمت سرمایه گزاری گوگل محسوب می‌شود.

بیل ماریس

bill-maris-leads-google-ventures-googles-vc-arm-its-from-google-itself-but-unlike-most-vcs-which-have-multiple-i

بیل ماریس از بخش سرمایه گزاری گوگل. برخلاف تصور عموم، گوگل اغلب سرمایه گزاری های کلان خود را پس از خرید استارت‌آپ های کوچک در آن‌ها انجام می‌دهد.

حضور افراد فوق در گروه تشکیل دهنده اعضای ثابت آلفابت تاکنون قطعی شده، با این حال بر اساس اطلاعات درز کرده از این شرکت، ممکن است گروهی نیز از بخش ساخت ربات‌های پیشرفته گوگل نیز به آن‌ها اضافه شوند، این در حالیست که مدیران ارشد گوگل همچنین سوزان وژکیکی رئیس بخش یوتیوب و امیر کردستانی مدیر ارشد گوگل به صورت افتخاری به آلفابت مشاوره خواهند داد.

businessinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علیرضا می‌گوید

    فکر میکنم اتفاقات بزرگی در راهه