شایعه: گلکسی اس 7 به چیپست اسنپ‌دراگون 820 مجهز خواهد شد

سامسونگ پس از سال‌ها در گلکسی اس 6 چیپست‌های کوالکام را رها کرده و در تمامی نسخه‌ها از چیپست اکسینوس 7420 خودش استفاده کرده است. این روال ظاهراً برای گلکسی نوت 5 نیز تکرار خواهد شد اما طبق شایعات این شرکت کره‌ای قصد دارد در پرچم‌دار سال آینده خود باز هم از محصولات کوالکام استفاده کند.

0

سامسونگ از گلکسی اس 3 تا گلکسی اس 5 در اکثر گوشی‌های پرچم‌دار خود از دو نوع چیپست استفاده کرده است؛ چیپست اسنپ‌دراگون برای اتصال 4G و چیپست‌های اکسینوس برای 3G. اما حالا که اکسینوس 7420 به خوبی از 4G پشتیبانی می‌کند و اسنپ‌دراگون 810 نیز مشکلات گرمای شدیدی دارد سامسونگ در گلکسی اس 6 و همچنین نوت 5 تنها از چیپست‌های خودش استفاده می‌کند.

با وجود این‌که هنوز تا معرفی گلکسی اس 7 مدت زیادی باقی مانده است پرونده‌های درز کرده مربوط به آپدیت اندروید M از سوی سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد در یک گوشی با نام رمز Jungfrau از چیپست MSM8996 کوالکام که همان اسنپ‌دراگون 820 است استفاده کند. نام رمز گفته شده قبلاً به عنوان گلکسی اس 7 شناخته شده است و به این ترتیب کوالکام ظاهراً دوباره شانسی برای بازگشت به کهکشانی‌های سامسونگ پیدا خواهد کرد. البته گفته می‌شود گلکسی اس 7 نسخه اکسینوس نیز خواهد داشت اما هنوز برای قضاوت در این باره خیلی زود است.

Samsung-Android-M-upgrade-plan

جالب است بدانید کوالکام هنوز مشخصات رسمی اسنپ‌دراگون 820 را اعلام نکرده و هنوز مشخص نیست که این چیپست هم مانند اسنپ‌دراگون 810 با مشکلات گرما روبه‌رو خواهد بود یا خیر اما به هر حال سامسونگ آن را جزو گزینه‌های خود آورده است. طبق شایعات اسنپ‌دراگون 820 نسبت به نسل قبللی از نظر پردازشی 35 درصد و از نظر گرافیکی 40 درصد سریع‌تر بوده و در عین حال 30 درصد مصرف کمتری نیز خواهد داشت.

AndroidHeadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.