حالا می‌توانید کورتانا را در اندروید جایگزین Google Now کنید

مایکروسافت امروز نسخه‌ای تازه از دستیار صوتی خود را مخصوص سیستم‌عامل اندروید منتشر کرده که قابلیت جایگزینی با نمونه پیش‌فرض پلتفرم موبایلی گوگل را دارا می‌باشد.

2

به نظر می‌رسد مایکروسافت با گسترش حمایت خود از کاربران سایر پلتفرم‌های موبایلی در کنار ویندوز، درصدد جذب و وابسته کردن این گروه بیش از پیش به برنامه‌ها و سرویس‌های خود است.

cortanaandroidهمان‌طور که مستحضر هستید ردموندی‌ها بر اساس سیاست جدید نادلا، به گونه‌ای از پلتفرم‌های موبایلی رقبا حمایت می‌کند که گویی در مقابل آنها دِینی به گردن دارد. این در حالیست که خبرگان این حوضه به خوبی آگاه‌اند که مایکروسافت از این حجم وسیع پشتیبانی دو هدف را دنبال می‌کند. اولین هدف ساکنین ردموند گسترش سرویس‌های کاربردی خود و جذب کاربران پلتفرم‎های رقباست و دیگری ضربه زدن غیر مستقیم به محبوبیت سرویس‌های مشابه.

این شرکت در همین رابطه ماه گذشته برای نفوذ هرچه بیش‌تر خود به سیستم‌عامل اندروید، دستیار صوتی کورتانا را در غالب یک اپلیکیشن و با محدودیت کاری کمتر نسبت به نسخه ویندوز 10 دسکتاپ و موبایل راهی این پلتفرم کرد. حال نسخه‌ای تازه از پیش‌نمایش این دستیار صوتی منتشر گردیده که می‌تواند برای همیشه دست Google Now را در هنگام فشار دادن ممتد دکمه سیستمی هوم از دستگاه اندرویدی شما کوتاه کند.

هرچند هنوز هم می‌توان با بهره‌گیری از ترفندهایی از Google Now در کنار کورتانا استفاده کرد، با این حال مایکروسافت امیدوار‌ است که بتواند با ارائه تجربه یک دستیار صوتی سخن‌گو به کاربران اندرویدی، کورتانا را به صورت پیش‌فرض بر روی این دستگاه‌ها نگاه دارد. البته این نکته را باید یادآور شویم که این نسخه از پیش‌نمایش کورتانا برای دستگاه‌های اندرویدی هنوز نمی‌تواند قابلیت “Hey Cortana” را ارائه دهد و دلیل آن نیز محدودیت‌های سخت افزاریست که اجازه نمی‌دهد این دستیار صوتی هرلحظه آماده به کار باشد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Ehsan می‌گوید

    چطور میشه دانلودش کرد؟میخوامش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از اینجا ثبت نام کنید:
      http://www.surveygizmo.com/s3/2225956/Cortana-companion

      اگر حوصله انتظار ندارید:
      http://www.apkmirror.com/apk/microsoft-corporation/cortana/cortana-en-us-1-0-0-204-android-apk-download/

      البته کورتانا فعلا فقط برای آمریکا در دسترس هست و به درستی کار می کنه