حفره امنیتی جدید اندروید می‌تواند باعث دسترسی به حجم بزرگی از اثر انگشت کاربران شود

ازآنجایی‌که به‌تدریج شرکت‌ها از سیستم‌های امنیتی پیشرفته استفاده می‌کنند، امنیت بیومتریک یا زیست سنجشی روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. مشهورترین متد، استفاده از حسگرهای اثرانگشت است. اما آیا واقعاً بی‌خطرترین تکنیک تصدیق هویت محسوب می‌شود؟

0

قرار بود این پژوهش در کنفرانس Black Hat در لاس‌وگاس مطرح بشود و به بیان چهار روش که هکرها بتوانند با استفاده از آن‌ها اثرانگشت افراد را بدزدند، بپردازد. یکی از آن‌ها نگران‌کننده است که به آن نام «حمله جاسوسی حسگر اثرانگشت» را داده‌اند و می‌تواند به دزدیدن اطلاعات اثرانگشت‌ها از راه دور و در مقیاس بالا منجر شود.

samsung-galaxy-s6-edge-fingerprint-scanner-aa-2-710x399

انجام این حمله در دو گوشی هوشمند مشهور HTC One Max و Samsung Galaxy S5 تأیید شده است. مسائل به همین‌جا ختم نمی‌شود. به نظر می‌رسد که مشکل بر بیشتر گوشی‌های اندرویدی که حسگر اثرانگشت دارند تأثیر بگذارد، مخصوصاً مدل‌های مشهوری از سامسونگ، HTC و هوآوی.

htc-one-max-aa-10-645x362

مشکل ازآنجا ناشی می‌شود که بیشتر این حسگرها در سطح روت و سیستم کاملاً محافظت نشده‌اند. Yulong Zhang سخن گوی فایرآی می‌گوید که در حقیقت آیفون امنیت بیشتری دارد، چراکه اطلاعات به‌دست‌آمده از حسگر را کدگذاری می‌کند. حتی اگر یک هکر به حسگر دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند تصویر واضحی از اثرانگشت را به دست بیاورد.

fingerprint-scanner

این خبر مخصوصاً در زمان حال بد است، چراکه به تازگی توانستیم از مشکل امنیتی stagefright عبور کنیم و حالا حمله به اطلاعات بیومتریک می‌تواند بحرانی باشد، زیرا اثرانگشت برای هر شخص ابدی است. هکرها می‌توانند مدت‌زمانی نامحدود به واردکردن خسارت به کاربران بپردازند.

apple-touch-id-fingerprint-scanner-645x361

گفته‌شده تولیدکنندگان گوشی‌هایی که تحت تأثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند مشکل را حل کرده‌اند، پس احتیاجی به مضرب شدن نیست؛ اما بحث درباره نگرانی‌های امنیتی در آینده ادامه دارد. هرچه دستگاه‌ها امن‌تر بشوند، برای سپردن اطلاعات شخصی و خصوصی به آن‌ها اعتماد بیشتری می‌کنیم. این اعتماد در صورت موردحمله قرار گرفتن، نتایج سنگین‌تری را به دنبال خواهد داشت.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.