ببینید: نقشه سیر تکامل تدریجی مهاجرت از اینترنت اکسپلورر به کروم در جهان!

شاید در بخشی پر از خاک و تارعنکبوت در ذهنتان، زمانی را به یاد بیاورید که برای بررسی ایمیل‌ها مجبور به باز کردن اینترنت اکسپلورر بودیم؛ اما با توجه به تصویری که مشاهده می‌کنید، از آن دوران چندان هم نمی‌گذرد. پس‌ازآن و در حدود چند سال پیش، تقریباً تمام کشورها به استفاده از کروم روی آوردند.

1

تصویر پایین که کشورها را با توجه به مرورگر غالب و محبوب بین کاربران در کامپیوتر و تبلت به رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد، توسط Jody Sieradzki و با استفاده از اطلاعات وب‌سایت Stat Counter ساخته شده است.

Watch the World Switch from Internet Explorer to Chrome 2

تماشای مهاجرت مردم از اینترنت اکسپلورر به کروم شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، اما الگوهای منطقه‌ای را هم در تصویر می‌بینیم؛ مثلاً شش سال پیش مرورگر اپرا در روسیه و کشورهای سابق اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، طرفداران زیادی پیدا کرده بود. این در حالی است که قبل از اینکه فایرفاکس توسط کروم کنار زده شود، در سال‌های 2011 و 2012 در آسیا و آفریقا فراگیر بود.

در سال 2014، سافاری در بین چندنفری که در گرینلند زندگی می‌کنند، اندکی جا افتاد که البته آزمایشی کوتاه بود. نکته جالب در این میان سیر مهاجرت کاربران ایرانی البته بنابر ادعای این وب‌سایت است که عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد!

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mani می‌گوید

    تبلیغاتیه…
    ایرانو نگاه کنین میفهمین
    همیشه سلیقمون با مثه جمع شدن تغییر میکنه