ساعت‌ها در کره شمالی از هفته آینده با منطقه زمانی جدید ساخت این کشور تنظیم خواهند شد

کره شمالی در تاریخ 24 مردادماه در اقدامی قابل تامل ساعت کشور خود را نیم‌ساعت به عقب خواهد کشید و این استاندارد زمانی GMT +8.30 را ” زمان پیونگ‌یانگ” خواهد نامید.

0

این اقدام نیز همانند بسیاری دیگر از تصمیمات دولتی انجام شده ریشه در سیاست‌های خاص این کشور دارد. کره شمالی همانند کره جنوبی از زمان استاندارد ژاپن از موقعی که ژاپن این شبه جزیره را در سال 1912 تسخیر کرده بود استفاده می‌کرد اما اکنون این کشور تصمیم گرفته این زمان را تغییر دهد.

با این تفاسیر کیم‌ جونگ اون نیز همانند هوگو چاوز به جرگه روسای جمهوری خواهد پیوست که زمان کشور خود را نیم ساعت تغییر دادند. کشور ونزوئلا در سال 2007 زمان را در کشور خود نیم ساعت به‌دستور هوگو چاوز رئیس جمهور پیشین خود تغییر داد که البته دلیل آن توزیع مساوی نور خورشید در قسمت‌های مختلف این کشور عنوان شده بود.

تغییر زمان در کره شمالی در هفتادمین سالگرد محاصره ژاپن در جنگ جهانی دوم اتفاق خواهد افتاد تا بیش از پیش مشخص شود این اقدام پیونگ یانگ دقیقا خطاب به ژاپنی‌ها انجام شده است.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.