اچ‌تی‌سی هزینه، شغل‌ها و تعداد مدل گوشی‌هایش را کاهش می‌دهد

برکسی پوشیده نیست که اچ‌تی‌سی این روزها اصلاً اوضاع خوبی ندارد. تغییر مدیرعامل و پرچم‌دار جدید هم نتوانست دردی از این شرکت تایوانی دوا کند و حالا اچ‌تی‌سی مجبور شده تا شغل‌های خود را کاهش دهد، کمتر خرج کند و بر روی تعداد مدل گوشی‌های کمتری تمرکز کند.

1

اچ‌تی‌سی وان M7 را می‌توان نقطع اوج طراحی اچ‌تی‌سی نامید که با عملکرد فوق‌العاده و اسپیکرهای عالی می‌توانست عنوان بهترین اندرویدی جهان را از آن خود کند اگر یک دوربین ناامیدکننده همراهش نبود! تیم طراحان افسانه‌ای وان، M8 را نیز با تغییرات اندک اما لازم بازطراحی کردند و باز هم همان دوربین 4 مگاپیکسلی اولتراپیکسل پاشنه آشیل پرچم‌دار اچ‌تی‌سی شد. اما امسال اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت تا این مشکل را با یک سنسور 20 مگاپیکسلی از توشیبا برطرف کند که به هیچ‌عنوان نتیجه خوبی نداشت. تصاویر گرفته شده با دوربین وان M9 کماکان ناامیدکننده هستند و از همه بدتر طراحی نسبت به One M8 تقریباً بدون تغییر مانده آن هم در حالی که رقبایی چون سامسونگ و ال‌جی تمامی سعی خود را برای طراحی پرچم‌داری شایسته به خرج دادند.

HTC-One-M7

حالا چر وانگ مدیرعامل اچ‌تی‌سی تصمیم گرفته تا در سه چیز صرفه‌جویی کند. اولین مورد تقلیل کارمندان خواهد بود؛ مورد دوم کاهش هزینه‌های اضافه و مورد سوم نیز تمرکز روی مدل‌های کمتر است. به این ترتیب احتمالاً اچ‌تی‌سی سالانه یک مدل پرچم‌دار به همراه چند میان‌رده و ارزان‌قیمت عرضه خواهد کرد. طبق گفته خانم مدیرعامل این شرکت 20 درصد کل گوشی‌های هوشمند بین 250 تا 400 دلاری هند را می‌فروشد.

وقتی خانم وانگ اعلام کرد که اچ‌تی‌سی طراحی پرچم‌دار بعدی خود را تغییر خواهد داد امیدها میان هواداران این برند زنده شد و طبق شایعات HTC Aero قرار است تا پایان سال میلادی با صفحه‌نمایش QHD و دوربینی با گشادگی دیافراگم F/1.9 و عکسبرداری خام RAW عرضه شود. این گوشی برای موفقیت نه‌تنها باید از بهترین مشخصات فنی برخوردار باشد بلکه باید یک طراحی جدید اما زیبا و باکیفیت داشته باشید که شایستگی‌های اچ‌تی‌سی در زمینه طراحی را بار دیگر نمایش دهد.

HTC-One-M7-vs-M8

این شرکت تایوانی از دو طرف تحت فشار است. در رده بالای بازار نمی‌توان منکر شد که گلکسی اس 6 و جی 4 در کل گوشی‌های بهتری هستند و در رده ارزان و میان‌رده نیز شرکت‌های چینی مانند شیائومی و هواوی گزینه‌های مناسب‌تر و بهتری را عرضه کرده‌اند. امیدواریم اچ‌تی‌سی بتواند دوباره جایگاه پیشین خود را پس بگیرد و شرکتی که عامل اصلی پاگرفتن اندروید محسوب می‌شود محکوم به نابودی نشود.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امین می‌گوید

    واقعا واسه شرکتی مثل اچ تی سی حیف