شایعه: نکسوس 5 نسخه 2015 ال‌جی با حسگر اثر انگشت رونمایی خواهد شد

همان‌طور که می‌دانید نسخه بعدی اندروید یعنی اندروید M با پشتیبانی پیش‌فرض از حسگرهای اثر انگشت از راه خواهد رسید و انتظار داریم نکسوس‌های بعدی نیز از چنین قابلیتی بی‌بهره نباشند. طبق شایعات اخیر ال‌جی قصد دارد اولین حسگر اثر انگشت خود را در Nexus 5 (2015) قرار دهد.

0

ال‌جی برخلاف اکثر پرچم‌داران اندرویدی در گوشی جدید خود جی 4 از حسگر اثر انگشت استفاده نکرده است. در حالی‌که سامسونگ با گلکسی اس 6 و Samsung Pay و اپل نیز با تاچ آی‌دی و Apple Pay از این ویژگی استفاده می‌کنند و مخصوصاً این‌که گوگل قصد دارد تمامی گوشی‌های با اندروید M را به سیستم پرداخت موبایلی جدید Android Pay مجهز کند قاعدتاً نکسوس‌های بعدی این شرکت نبایند از حسگر اثر انگشت بی‌بهره باشند.

یک گزارش جدید از Korea Herald ادعا می‌کند یکی از نکسوس‌های بعدی را ال‌جی با نام نکسوس 5 نسخه 2015 و خواهد ساخت و قصد دارد آن را برای اولین بار به حسگر اثر انگشت مجهز کند. همچنین گفته می‌شود گوشی‌های بعدی این شرکت کره‌ای مانند LG G Pro و LG G5 نیز به این حسگر مجهز خواهند شد. به این ترتیب ال‌جی قصد دارد برخلاف سامسونگ و اپل از همان سیستم پرداخت موبایلی گوگل با نام Android Pay استفاده کند که یک حسگر اثر انگشت کار با آن را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

گفته می‌شود همچنین نکسوس دیگر گوگل که هواوی آن را خواهد ساخت از این حسگر بهره می‌برد و ظاهراً این ویژگی به جزء جدایی‌ناپذیر پرچم‌داران هوشمند همراه تبدیل شده است. در این گزارش خبری از مشخصات نکسوس 5 جدید نیست و تنها به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی آن اشاره شده است. ظاهراً جهش یک‌باره گوگل به صفحه‌نمایش 6 اینچی نکسوس 6 موتورولا برخی کاربران را ناراضی کرده و حالا این شرکت تصمیم گرفته با همکاری هواوی و ال‌جی دو نکسوس در دو اندازه مختلف عرضه کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.