8 حقیقت قابل پیش‌بینی درباره آیفون 6 اس و 6 اس پلاس

انتظار داریم طبق روال هر سال اپل شهریورماه آیفون‌های جدید خود را معرفی کرده و در پاییز آن‌ها را برای علاقمندان عرضه کند. با توجه به شایعات و تصاویری که از این دو گوشی درز کرده می‌خواهیم هفت حقیقت قابل پیش‌بینی را در مورد گوشی‌های آینده اپل بررسی کنیم.

2

طبق معمول سری S گوشی‌های اپل قرار نیست طراحی انقلابی و متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل آیفون 6 اس احتمالاً از نظر ظاهری کاملاً به آیفون 6 شبیه خواهد بود. معمولاً سری s به بهینه‌سازی‌ها پرداخته و قطعات داخلی و همچنین نرم‌افزار قوی‌تر، کاراتر و سریع‌تر خواهند شد. بسیاری اعتقاد دارند بهتر است همیشه سری s آیفون‌های اپل را خریداری کنید چرا که این گوشی‌ها به تکامل رسیده‌اند. انتتظار داریم اپل مشکلات آیفون 6 و 6 پلاس را در سری جدید رفع کرده و برای رقابت با اندرویدی‌های پرچم‌داری مانند گلکسی اس 6، جی 4 و وان‌پلاس 2 وارد میدان شود.

حالا نوبت به 8 ویژگی آیفون‌های جدید می‌رسد که تقریباً مطمئن هستیم به حقیقت خواهند پیوست:


یک – بدنه کمی ضخیم‌تر

thicker-iphone

طبق طرح‌های شماتیک درز کرده و ترسیم‌های CAD منتشر شده می‌دانیم که آیفون جدید کمی (در حدود 0.2 میلی‌متر) از آیفون 6 ضخیم‌تر بوده و به این ترتیب از رقیب بزرگ خود گلکسی اس 6 ضخیم‌تر خواهد شد. اما آیا این موضوع اهمیت چندانی دارد؟ به نظر ما خیر. در واقع اپل احتمالاً سعی می‌کند با طراحی بهتر شاسی مشکلات خم شدن آیفون 6 پلاس را در آیفون 6 اس پلاس برطرف کند و این موضوع قطعاً طرفداران اپل را خوشحال خواهد کرد.


دو – چیپست جدیدتر، سریع‌تر و بهینه‌تر

Apple-A9

مانند همیشه اپل در آیفون‌های جدید از چیپست‌های جدیدتر و قوی‌تری استفاده می‌کند. تقریباً مطمئن هستیم که آیفون 6 اس از چیپ جدید Apple A9 استفاده خواهد کرد که 70 درصد محموله آن را سامسونگ و 30 درصد آن را TSMC تأمین می‌کند. این چیپست قرار است مانند اکسینوس 7420 در گلکسی اس 6 از معماری 14 نانومتری بهره ببرد و با استفاده از فناوری FinFET تولید شود. به این ترتیب علاوه بر قدرت بیشتر A9 مصرف انرژی کمتری نیز نسبت به A8 خواهد داشت و گرمای تولید شده توسط آن نیز کمتر خواهد بود.

در مورد تعداد هسته‌های این چیپست اطلاعاتی در دست نیست اما همان‌طور که می‌دانیم چیپست‌های دو هسته‌ای اپل همیشه رقبای خوبی برای چیپست‌های هشت هسته‌ای رقبا بوده است!


سه – حافظه رم دو برابر

RAM

بالاخره پس از سال‌ها اپل تصمیم گرفته تا در آیفون‌های جدید خود از دو گیگابایت رم استفاده کند. شاید بگویید با همان یک گیگابایت هم تأخیر و کندی در اجرای اپلیکیشن‌ها مختلف iOS وجود نداشت اما رم بیشتر به معنای نگه‌داشتن اپلیکیشن‌های بیشتری در پس‌زمینه و در نتیجه مالتی تسکینگ یا همان چندوظیفگی بهتر خواهد بود. از آن‌جایی که آی‌پد ایر 2 با دو گیگابایت حافظه رم عرضه شد انتظار داریم آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نیز قطعاً با همین مقدار حافظه رم LPDDR4 معرفی و عرضه شوند.


چهار – بدنه مستحکم‌تر

bendgate

همان‌طور که گفتیم مشکل bendgate که اصطلاحی برای خم شدن آسان آیفون 6 پلاس بود و البته برخی آن را بزرگنمایی کردند کاربران را نسبت به کیفیت ساخت محصولات اپل بدبین کرد. ظاهراً طبق شایعات کوپرتینو قصد دارد تا این‌بار به جای آلومینیوم آلیاژ 6000 از آلیاژ 7000 استفاده کند که استحکام بیشتری نسبت به نسخه قبلی داشته و به این آسانی‌ها خم نمی‌شود.


پنج – دوربین با وضوح بیشتر، اما کماکان بیرون آمده

iPhone-camera

از آیفون 4 اس به بعد تا آیفون 6 اپل از سنسورهای 8 مگاپیکسلی برای دوربین‌هایش استفاده کرده و با وجود این‌که کیفیت آن‌ها نسل به نسل افزایش یافته اما در سال 2015 دوربین 8 مگاپیکسلی کافی نیست! هرچقدر هم که کیفیت سنسور، لنز و پردازش نرم‌افزاری را افزایش دهید حداقل از نظر ثبت جزئیات قادر نخواهید بود تا با نمونه‌های 16 مگاپیکسلی رقبا مانند گلکسی اس 6 و جی 4 ال‌جی رقابت کنید. به همین دلیل گفته می‌شود اپل در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی iSight استفاده خواهد کرد که احتمالاً فیلم‌برداری 4K را نیز به همراه دارند.

اگر به خاطر داشته باشید بیرون‌زدگی دوربین آیفون 6 ابتدا کمی منتقدین را به واکنش واداشت اما حالا که گلکسی اس 6 هم یک دوربین بیرون‌زده دارد کسی اپل را سرزنش نخواهد کرد. طبق شایعات اخیر آیفون‌های جدید نیز دارای دوربین بیرون‌زده خواهند بود و امیدواریم این‌بار اپل آیفون 6 اس را نیز به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز کند.


شش – دوربین سلفی بهتر

iPhone-selfie-cam

دوربین سلفی آیفون 6 افتضاح است! منظورمان دقت رنگ و یا نویز و پردازش نیست؛ 1.2 مگاپیکسل در دنیای سلفی امروزی به معنای کلمه افتضاح است! حالا که گلکسی اس 6 و جی 4 با دوربین‌های سلفی 5 و 8 مگاپیکسلی تجربه سلفی بسیار بهتری را در اختیار کاربرانشان گذاشته و حتی گوشی‌هایی مانند Xperia C5 Ultra از دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش در جلو بهره می‌برند استفاده از سنسور 1.2 مگاپیکسلی منجر به شکست خواهد شد.

به همین دلیل اپل تصمیم گرفته تا از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در آیفون‌های جدید استفاده کند تا از این پس آیفون‌‌‌‌های بیشتری را بر سر مونوپادها ببینید!


هفت – صفحه‌نمایش فورس تاچ

force-touch-iphone

فناوری فورس‌تاچ اولین بار در ترک‌پد مک‌بوک جدید 12 اینچی اپل دیده شد. ایده این است که عملکرد جدیدی علاوه بر لمس برای صفحات لمسی تعریق شود و آن هم کمی فشار بیشتر خواهد بود. به این ترتیب مثلاً می‌توانید به جای لمس با فشار بیشتر اطلاعات بیشتری راجع به یک ویژگی به دست آورید و همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و خصوصاً بازی‌ها می‌توانند از این ویژگی جدید ابتکارات جدیدی پدید بیاورند.

یک پنل صفحه‌نمایش جدید اخیراً از آیفون 6 اس درز کرده که وجود فورس تاچ را تأیید می‌کند.


هشت – رنگ صورتی!

pink-iphone

وقتی آیفون 5 اس با رنگ جدید طلایی وارد بازار شد چه کسی تصورش را می‌کرد که این رنگ جدید تا این حد محبوب شده و سایر تولیدکنندگان را نیز به تولید گوشی با این رنگ وادار کند؟ طبق شایعات اپل یک رنگ جدید را هم به سری آیفو‌ن‌هایش اضافه خواهد کرد و آن هم رنگ دخترانه صورتی خواهد بود.


همان‌طور که مشاهده کردید احتمالاً آیفون‌های جدید ویژگی انقلابی نخواهند داشت و اپل سعی کرده تا فاصله به‌وجود آمده با رقبا را کم کرده و همچنین با فورس‌تاچ پنجره جدیدی رو به اپلیکیشن‌ها باز کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. امین می‌گوید

    انصافا مورد 8 دیگه اصلا به آیفون نمیاد :دی

    مملکتی دارنا ! چه وضعشه ؟؟؟؟ :دی

  2. همایون می‌گوید

    این یکی رو هم اضافه کنید :
    چیپ Qualcomm LTE جدیدتر که گقته میشه سرعت انتقال در این حوزه تا 2 برابر بیشتر از آیفون 6 خواهد بود.