عمر شارژ باتری دستگاه اندرویدی شما چیز بعدیست که وب‌سایت‌ها می‌توانند از آن باخبر شوند

یکی از قابلیت‌های وب‌سایت‌هایی که بر اساس زبان HTML5 برنامه‌نویسی شده اند این است که می‌توانند عمر شارژ باتری دستگاه‌هایی که در حال مرور آن‌ها هستند را تشخیص و محاسبه کنند.

0

مرورگرهای محبوبی همچون گوگل کروم، فایرفاکس و اپرا که هر کدام به صورت کامل از HTML5 پشتیبانی می‌کنند، به واسطه برخی رابط‌‎‌ کاربردی برنامه‌نویسی این امکان را به وب‌سایتی‌های طراحی شده بر اساس  HTML5 می‌دهند که بتوانند عمر شارژ دستگاهایی که در حال مرور آنهاست را حتی بر اساس ثانیه شخیص دهند.

پس از جمع‌آوری و تجزیه تحلیل اطلاعات به دست آمده از روش مذکور، این امکان وجود دارد که بتوان حدس زد دستگاه اندرویدی با هر بار شارژ کامل به چه میزان می‌تواند از وب‌سایت مورد نظر بازدید کند، البته امکان سنجش میزان مصرف باتری در هر بازدید نیز وجود دارد.

پس از اتمام تجزیه تحلیل اطلاعات به دست آمده، می‌توان برای هر دستگاه یک الگوریتم خاص مصرف انرژی تعیین کرد. این الگوریتم نشان دهنده مصرف انرژی دستگاه در هر بار بازدید از وب‌سایت‌های مشابه است. با به دست آوردن الگوریتم میزان مصرف انرژی یک ابزار اندرویدی، هنگام از دست دادن انرژی یا ذخیره آن متوجه خواهید شد که دستگاه مورد نظر در حال بازدید از یک صفحه خاص است که البته با دقت بالایی انجام می‌شود.

این اطلاعات به وسیله اسکریپت‌های جانبی با مقایسه میزان مصرف انرژی در یک بازه زمانی مشخص در وب‌سایت‌هایی که محتوای چندرسانه‌ای عرضه می‌کنند به دست می‌آید. از آنجا که این اطلاعات به طور مداوم هر 30 ثانیه یک بار به‌روز می‌شوند، می‌توان با بررسی آن‌ها در حدود یک و نیم دقیقه به الگوریتمی دست یافت که نشان دهنده میزان مصرف انرژی دستگاه در هر صفحه با قابلیت های اختصاصی است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.