اولین هارد درایو اکسترنال ویژه ایکس‌باکس وان معرفی شد

از آنجا که روزبه‌روز بر حجم بازی‌های توسعه یافته برای کنسول‌های بازی افزوده می‌شود، حتی در نسخه‌های 500 گیگابایتی این دستگاه‌ها نیز نمی‌توان تعداد زیادی از این بازی‌ها را نصب کرد زیرا باعث پر شدن حافظه داخلی آن‌ها می‌گردد.

0

هرچند هر دو شرکت سونی و مایکروسافت نسخه‌های یک ترابایتی نیز از کنسول‌های بازی خود را راهی بازار کرده‌اند، با این حال کاربران برای در اختیار گرفتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر، بایستی یا دست به تعویض هارد داخلی کنسول بازی خود بزنند و یا نسخه یک ترابایتی آن را تهیه کنند که مستلزم هزینه هنگفتی خواهد بود.

البته راه سومی نیز وجود دارد و آن‌هم استفاده از یک هارد درایو اکسترنال؛ زیرا آخرین نسل از کنسول‌های بازی از طریق درگاه یو‌اس‎بی می‌توانند با هارد جانبی ارتباط برقرار کنند. در همین رابطه شرکت سرشناس سیگیت در یک همکاری نزدیک با مایکروسافت دست به طراحی و ساخت  هارد درایو اکسترنال ویژه 2 ترابیتی زده که از ایکس‌باکس‌وان و ایکس‌باکس‌ 360 پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گفته‌های Major Nelson، این هارد درایو صرفاً برای ذخیره‌سازی بازی‌های این کنسول بازی طراحی گردیده است. رنگ سبز بدنه آن از ایکس‌باکس‌وان الهام گرفته و بر روی بدنه آن نیز لوگو این کنسول نقش بسته؛ البته سیگیت برای افزایش سرعت انتقال داده‌ها، این درایو جانبی را به درگاه یو‌اس‌بی 3 مجهز کرده است. گفتنیست هارد درایو اکسترنال ویژه ایکس‌باکس‌وان از انتهای ماه جاری قرار است از طریق فروشگاه‌های GameStop و Amazon به قیمت 110 دلار قابل خرید باشد.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.