مشخصات فنی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ درز کرد: ۳۵ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد بهینه‌تر

یک تحلیل‌گر چینی به‌نام Pan Juitang در شبکه اجتماعی Weibo که در واقع معادل چینی توییتر است مشخصات جدیدی از تراشه اسنپ‌دراگون 820 را منتشر کرده است. انتظار می‌رود این تراشه تا سه روز آتی و در لوس‌آنجلس با کد رمز MSM8996 معرفی شود.

0

به‌نظر می‌رسد Juitang موفق شده به اسلایدهایی مرتبط با اسنپ دراگون 820 دست پیدا کند که بر اساس آن‌ها این تراشه برپایه تکنولوژی 14 نانومتری FinFet تولید خواهد شد تا در این زمینه نیز Exynos 7420 سامسونگ را به چالش بکشد. بر خلاف اسنپ دراگون 810 به‌نظر می‌رسد اسنپ‌دراگون 820 تنها برای پردازنده‌های 64 بیتی با قابلیت شخصی‌سازی بالا استفاده خواهد شد و به همین دلیل از عنوان Hydra استفاده شده است. این پردازنده تا 35 درصد باعث بهبود کارایی خواهد شد و از نقطه نظر گرافیکی نیز انتظار می‌رود شاهد استفاده از شتاب‌دهنده گرافیکی Adreno 530 با 40 درصد بهبود کارایی و البته 30 درصد بهبود مصرف توان باشیم.Leaked-Snapdragon-820-specifications (2)

SD820 پشتیبانی از رابط کاربری حافظه دوکاناله LPDDR4 (تا 1866 مگاهرتز) را فراهم خواهد کرد و در عین حال پشتیبانی از دوربینی با رزولوشن 28 مگاپیکسل به همراه DSP قابل برنامه‌ریزی به شرکت‌های سازنده امکان استفاده از قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم برثانیه را خواهد داد. ضمن اینکه یک سنسور با مصرف کم توان نیز در این سخت‌افزار جدید جای خواهد گرفت.Leaked-Snapdragon-820-specifications (1)

نهایتا منبع یادشده، یک بازه زمانی را یادآورد شده که بر مبنای آن همان‌گونه که پیش‌بینی شده بود اسنپ‌دراگون 820 تا پایان سال 2015 روانه بازار خواهد شد. با این اوصاف به‌نظر نمی‌رسد تا سه‌ماهه اول سال 2016 شاهد حضور این گوشی‌های هوشمند مجهز به این پردازنده در بازار باشیم.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.