در کنفرانس گیمزکام مایکروسافت چه گذشت؟

مایکروسافت شب گذشته در گیمزکام کنفرانس قدرتمندی را به اتمام رساند.

0

بعد از نمایش نسبت خوبی که در E3 داشت، حالا این شرکت آمده بود تا بازی‌هایی که حضور کم‌رنگی در لس آنجلس پیدا کرده بودند و یا آن‌هایی که اصلا حضور نداشتند را در آلمان به نمایش بگذارد. حالا باید ببینیم که آیا مایکروسافتی که خانه‌ی ایکس‌باکس یعنی امریکا را رها کرده بود و به اروپا آمده بود، توانست به آن‌چه می‌خواهد برسد؟ آیا نمایش بازی‌های این کنفرانس به اندازه‌ی کافی هیجان‌انگیز و خوب بود؟ آیا توانست انتظارات را برآورده کند؟

کوانتوم بریک

gamescom2015-microsoft (2)

همه چیز در عنوان منحصر به فرد استودیوی «رمدی» تغییر کرده است. این تغییر شاید در مورد خط داستانی بازی بیشتر از همه جا احساس می‌شود. گیم‌پلی که سال گذشته از این بازی منتشر شد همچنان در مورد چگونگی این بازی صادق است. این بازی در گیم‌پلی مشخصه‌های یک بازی رمدی را دارد. اگر آن را به سه بخش مساوی تقسیم کنیم، مکس پین، آلن ویک و «اینسپشن» در آن دیده می‌شود. اما این‌بار نمایش بازی فقط به همین خلاصه نمی‌شود و شاهد بخش داستانی آن هم هستیم. چیزی که نیروی محرکه‌ی گیم‌پلی عجیب و غریب کوانتوم بریک محسوب می‌شود. سریال تلویزیونی این بازی که همزمان با عرضه‌ی آن پخش می‌شود هم به این اتفاق کمک می‌کند.

«آیدن گیلن» (لیتل‌فینگر از بازی تاج و تخت) و «دامنیک موناگان» (مری از ارباب حلقه‌ها) نقش‌های فرعی بازی را صداپیشگی می‌کنند و طی یک اتفاق جالب، شخصیت اصلی بازی «جک جویس» یک جراحی را پشت سر گذاشته (!) و حالا توسط «شان آشمور» (از سری مردان ایکس) صداپیشگی شده است.

این بازی در تاریخ 17 فروردین 95 عرضه خواهد شد.

کرک‌داون 3

gamescom2015-microsoft (8)

همه‌ی بازی‌ها نمی‌توانند نمایش مفصلی در یک کنفرانس داشته باشند. همین است که کرک داون 3 خیلی سریع می‌آید و می‌رود. و البته تاثیر زیادی هم می‌گذارد. آن‌طور که پیداست هدف بازی از نشانه رفتن اجسام در زمان پروازی مشترک تغییر کرده است و حالا این بازی یک تیراندازی جهانِ باز است و در محیط شهری شلوغی می‌گذرد.

این بازی از محاسبات ابری برای افزایش قدرت پردازش به اندازه‌ی 20 برابر قدرت ایکس‌باکس وان استفاده می‌کند و به همین ترتیب ساختمان‌های بزرگ‌تر و محله‌های شهری کامل‌تری را می‌سازد که همه از جزئیات فیزیکی بی‌نظیری برخوردار هستند. چهار نفر می‌توانند همزمان به بازی بپردازند!

غریزه‌ی قاتل: فصل سوم

gamescom2015-microsoft (5)

بتل‌لودها در غریزه‌ی قاتل یافت خواهند شد! چی؟ بسیار خب، جهت اطلاعتان باید بگویم که «رش» از بتل‌لودها همین الان در غریزه‌ی قاتل قابل بازی است. فصل سوم این بازی که رسما از مارس 2016 آغاز به کار می‌کند، کارکترها و بسته‌های گسترش‌دهنده‌ی زیادی را با خود به همراه می‌آورد و بازی را از اینی که الان هست هم موفق‌تر می‌کند. و حالا امروز به عنوان پیش‌نمایش، رش در بازی قابل بازی است، و خب چرا که نه!

Scalebound

gamescom2015-microsoft (1)

شاید این بازی را بتوان تلفیقی از دویل می کرای و آخرین نگهبان نامید و باید تا تعطیلات 2016 منتظر آن بمانیم.

آن‌چه در این بازی مشاهده می‌شود شاید در ابتدا قابل باور نباشد. از یک قهرمان بلوند بی‌اعصاب شروع کنید تا یک موسیقی متن الکترونیک مخصوص جنگ و دعوا، و درگیری نزدیک با دشمنان با امکان نابود کردن آن‌ها از فاصله‌های مختلف. و بعد از آن قطرات خون که کل صحنه را فرا می‌گیرند و به این طرف و آن طرف پاشیده می‌شوند! اما نظرتان در مورد یک همراه قدرتمند و خفن چیست؟ دوست دارید یک اژدهای خفنِ خوف‌ناکِ خون‌ریز همراهی‌تان کند و بتوانید به او دستور بدهید که به کدام گروه از دشمنان حمله‌ور شده و آتش به جانشان بیندازد؟ بله این کار را هم می‌توانید بکنید. همه‌ی این‌ها در دنیای بزرگ نقش آفرینی این بازی ممکن است.

بعد از این‌ها به «غول‌آخرها» می‌رسیم. جایی که قهرمان سوسول بی‌اعصاب ما باید با همکاری همکار قدرتمند خود در وحدت به مبارزه بپردازند تا غول‌های بزرگ را از پای درآورند. همه چیز به اندازه‌ی بازی‌های قبلی پلاتینیوم، خفن و فوق‌العاده به نظر می‌رسد و این بازی از همین الان در صدر جدول مورد انتظارهای ما قرار می‌گیرد. به علاوه که تا چهار نفر می‌توانند آن را در حالت همکاری بازی کنند. خدای من!

هیلو 5

gamescom2015-microsoft (9)

پرچم را بقاپ! چی؟

الان خیلی سخت است که بفهمیم چرا و دقیقا با چه منطقی تمام نمایش هیلو 5 در گیمزکام به یک نمایش طولانی از قسمت‌هایی از یک مسابقه‌ی فتح پرچم اختصاص داشت، اما می‌شود حدس‌هایی زد. شاید مایکروسافت به خاطر بازخوردهای متفاوتی که از پیش‌نمایش‌های متعدد بازی در جاهای مختلف گرفته بود دست به چنین اقدامی زده باشد، اما چیزی که واضح است این است که مایکروسافت، اشتیاقی غرقابل وصفی برای گنجاندن هیلو در جمع بازی‌های eSport دارد! به نظر می‌رسد مایکروسافت آن‌قدر اصرار کند تا بالاخره یک روز همه تسلیم شوند و قبول کنیم که این بازی هم می‌تواند در رقابت‌های بازی‌های الکترونیک به عنوان بستری از مسابقات در نظر گرفته شود.

در واقع مایکروسافت حتا از این هم فراتر رفته و لیگ خود را به راه انداخته است تا به همه‌مان ثابت کند هیلو چه آش دهن‌سوزی است. زمستان امسال اولین «مسابقات قهرمانی هیلو» اتفاق می‌افتد و 1 میلیون دلار جایزه خواهد داشت!

ایکس‌باکس وان 1 ترابایتی

microsoft-gamescom-xboxone1t

از همین الان می‌توانید این کنسول جدید را پیش‌خرید کنید. ایکس‌باکس وان 1 ترابایتی که شمایل هیلو را به خود گرفته و نقره‌ای-خاکستری شده است 13 مهر به بازار عرضه می‌شود.

لارا کرافت

دموی جدید خیزش مقبره نورد به سادگی هر چه تمام‌تر به ما می‌فهماند که این دختر از زمان ماجراجویی قبلی خود تا حالا ذره‌ای آرام‌تر نشده است. در واقع اگر شما فکر می‌کردید که قرار است روند بازی آرام‌تر، بی‌سر و صداتر و سنگین‌ وزن‌تر از گذشته شود و لارا فقط در مواقع لزوم درگیری ایجاد کرده و سر و صدا کند، سخت در اشتباه بوده‌اید، چون این بازی به جای حرکت به سمت قتل‌های خونسردهای هیتمن، به سمت هرج و مرج‌های پر سر و صدای دووم رفته است!

gamescom2015-microsoft (7)

این بازی حالا شباهت زیادی به اسپلینترسل‌های نسل جدید پیدا کرده است. مخفی‌کاری، نشانه روی چندگانه، هدشات‌های اتوماتیک. و از طرفی هم خیلی به آخرین ما شبیه شده است. لارا حالا نسخه‌ی زنانه‌ی جوئل است که تا خرخره مسلح می‌شود!

دموی گیمزکام این بازی بدون شک بر روی عمل “بکش، قبل از این‌که کشته شوی” تمرکز دارد و پر از خشونت و شتاب است. اما نباید نگران بود چون کریستال داینامیکس پیش از این قول داده بود که مقبره نوردی در این بازی جای خود را دارد و همه چیز را در حالت تعادل نگه خواهند داشت.

هیلو وارز 2 ساخته می‌شود

gamescom2015-microsoft (10)

باور کنید! با وجود این که این خبر خیلی خیلی بهتر از این است که واقعی باشد، اما ادامه‌ای برای هیلو وارز ایکس‌باکس 360 ساخته می‌شود و قرار است پاییز 2016 به بازار بیاید. در حال حاضر اطلاعات زیادی از آن نداریم، اما یک تریلر سی‌جی بسیار بسیار زیبا از آن مشاهده شد که نشان دهد این بازی واقعا واقعیت دارد!

البته یک نکته‌ی خیلی خیلی مهم در مورد این بازی می‌دانیم و آن هم این است که این بازی دارد توسط «کریتیو اسمبلی» سازندگان «توتال وار» و همچنین «بیگانگان: انزوا» ساخته می‌شود و این یعنی علاوه بر این‌که مطمئن هستیم این استودیو کار خود را در استراتژی سازی کاملا بلد است، می‌دانیم که خوب از پس ساخت بازی‌هایی برای دنیاهایی که توسط دیگران خلق شده‌اند بر می‌آید!

بازگشت

یکی از امکاناتی که در E3 برای ایکس‌باکس وان معرفی شد و کلی هم خوش‌حالمان کرد، قابلیت بازگشت به گذشته است، و این یعنی که این کنسول می‌تواند بازی‌های ایکس‌باکس 360 را هم اجرا کند. حالا مشخص شده که این قابلیت در نوامبر سال جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرد. از آن زمان همه‌ی بازی‌هایی که از طریق سرویس «بازی‌ها با اشتراک طلایی» در اختیار بازی‌کنندگان قرار گرفته باشند را می‌توانید در ایکس‌باکس وان بازی کنید.

gamescom2015-microsoft (4)

این سرویس با 100 بازی با این قابلیت کار خود را آغاز می‌کند و فقط باید دیسک بازی را داخل دستگاه گذاشته و نسخه‌ی هماهنگ با ایکس‌باکس وان را دانلود کنید. شرکت‌های بازی‌سازی زیادی از جمله نامکو، اسکوئر، بتسدا و وارنر پای این قرارداد را امضا کرده‌اند.

Homefront: The Revolution

هوم‌فرانت را به یاد دارید؟ دنباله‌ای که قرار بود برای آن ساخته شود را چطور؟ نه، مسلما ما هم از یاد برده بودیم. اما حالا اعلام شده که این بازی واقعیت دارد. Homefront: The Revolution در حال ساخت است و این کار را Dambuster Games که همان کرایتک انگلستان باشد انجام می‌دهد.

این بازی چطور به نظر می‌رسد؟ در واقع خیلی به یک نسخه‌ی رزمی از Dying Light به نظر می‌رسد و همه چیز انگار از آن‌جا آمده با مبارزات نظامی تلفیق شده است.

gamescom2015-microsoft (3)

این بازی در تعطیلات سال آینده عرضه می‌شود، پس هنوز وقت داریم که در مورد آن اطلاعات کسب کنیم!

gamenews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.