این‌ها شاید واضح‌ترین تصاویری باشند که تا رونمایی رسمی گلکسی نوت 5 از آن منتشر شود!

گلکسی نوت 5 قرار است 22 مردادماه رسماً رونمایی شود؛ این را دیگر به طور قطع می‌دانیم! به تازگی تصاویر جدیدی از این فبلت درز کرده که جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذاشته و شکل ظاهری آن را به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده است.

0

همان‌طور که مشاهده می‌کنید و انتظار داشتیم زبان طراحی گلکسی نوت 5 شباهت بسیاری به گلکسی اس 6 دارد. دو پنل شیشه‌ای گوریلا گلس 4 با قاب فلزی. رنگ گوشی نیز به نظر رنگ Black Sapphire باشد که در گلکسی اس 6 دیده بودیم. تنها تغییرات مربوط به اندازه بزرگ‌تر، قلم S Pen و انحنای شیشه پشتی است. ظاهراً سامسونگ سعی کرده با ایجاد انحنا در این قسمت ارگونومی گوشی را بهبود ببهشد. قلم S Pen نیز حالا مکانسیم خروجی متفاوتی با فبلت‌های سری نوت قبلی دارد. در واقع دو نظریه در این مورد وجود دارد؛ یکی این‌که قلم به صورت خودکار با جسچر حرکتی و یا دستوری نرم‌افزاری خارج می‌شود و نظریه دیگر حالت فشاری و فنری بودن آن شبیه به کارت حافظه است.

Galaxy-Note-5-Leak-1

این‌طور که تصاویر نشان می‌دهد ظاهراً خبری از درب باز شدنی و باطری قابل تعویض نیست اما سامسونگ ممکن است امکان قراردادن کارت حافظه را در شیار سیم‌کارت فراهم کند. همچنین خبری از درگاه USB-C نیست و با توجه به زوایای تصاویر مشخص نیست آیا دوربین مانند گلکسی اس 6 از بدنه بیرون زده یا خیر.

نکته دیگر رابط کاربری قلم S Pen است که ظاهراً علاوه بر امکانات قبلی مانند Action Memo، Smart Select و Screen Write شامل میان‌بر به اپلیکیشن‌های دلخواهی مانند اینستاگرام نیز خواهد بود.

Galaxy-Note-5-Leak-2

از جمله مشخصات احتمالی گلکسی نوت 5 می‌توان به صفحه‌نمایش 5.66 اینچی با وضوح QHD و از نوع Super AMOLED، چیپست اکسینوس 7420 شبیه به گلکسی اس 6، 4 گیگابایت حافظه رم LPDDR4، حافظه‌های داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی و البته آخرین نسخه اندروید اشاره کرد. معمولاً سامسونگ سعی می‌کرد تا در نسخه نوت پرچم‌داران طراحی متفاوتی را ارائه دهد اما ظاهراً این‌بار شبیه به گلکسی نوت 2 طراحی نوت از سری اس پیروی خواهد کرد که البته نکته مثبتی خواهد بود.

AndroidHeadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.