شرکت Autodesk موتور بازی خود با نام Stingray را در تاریخ 28 مردادماه عرضه می‌کند!

اگر شما نیز از دوستداران بازی‌های ویدئویی هستید مطمئنا نمی‌توانید تاثیر اتودسک را در این صنعت تکذیب کنید. این شرکت مالک نرم‌افزارهایی مانند مایا و 3ds Max و موتور رندرینگ Scaleform بوده و از سوی دیگر ابزارهای زیادی در جهت تولید انیمیشین ایجاد کرده است.

1

با این اوصاف بنیاد بازی‌های ویدئویی در موتورهایی مانند Unity یا Unreal ریخته می‌شود که سال‌های سال ابزارهایی با قیمت پایین و البته کارایی مناسب در اختیار توسعه‌دهندگان قرارداده‌اند. آن‌طور که از شواهد به‌نظر می‌رسد در تاریخ 28 مردادماه شاهد حضور یک رقیب جدید یعنی موتور اتودسک با نام Stingray خواهیم بود.

اگرچه چند ماهی بیشتر از معرفی این موتور گرافیکی نمی‌گذرد اما سال‌های سال است که این موتور با نام Bitsquid وجود داشته و توسط اتودسک در سال 2014 خریداری شده است. بدنیست بدانید Bitsquid موتور گرافیکی پشتیبانی کننده از بازی‌های ویدئویی متفاوتی مانند Helldrivers بوده است. Frank Delise سرپرست قسمت بازی‌های ویدئویی اتودسک اعلام داشته هسته Bitsquid تغییرات زیادی نداشته اما این شرکت از رابط کاربری متفاوت و ادغام شده با دیگر طراحی‌های استفاده شده در ابزارهای اتودسک بهره گرفته است.

هنوز از عملکرد این موتور گرافیکی جدید اطمینان حاصل نشده است اما در اکثر آزمایشات انجام شده، اسکرین‌شات‌ها از نتایجی تاثیرگذار خبر می‌دهند. تئوری پشت این موتور گرافیکی بر پایه توانایی پیش مشاهده محصول نهایی تولید شده توسط تیم‌های توسعه‌دهنده بازی و یا انیمیشن بنا نهاده شده است و مالکیت Autodesk بر روی کلیه محصولات موجود به‌منظور تولید، این کار را ساده ‌تر خواهد کرد. به عنوان مثالی از قابلیت‌های جدید باید عنوان نمود که می‌توانید کاراکتر را در نرم‌افزار مایا تولید و یا ویرایش کنید و آن‌را سریعا در ویرایشگر Stingray به نمایش بکشید. همچنین یک ابزار برنامه‌ نویسی با قابلیت کشیدن و رها کردن به‌منظور اجرای عملگرهای ساده و بدون فراگیری زبان برنامه‌نویسی نیز در این موتور جدید مهیا شده است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Ahmad Karami می‌گوید

    سلام دوست عزیز

    بله،این یک واقعیت است و در حال حاضر نسخه ی نهایی استینگری 1.6 به زودی منتشر خواهد شد،ویدئویی از پلاگینی به نام 3D Clouds برای استینگری منتشر شده است که بسیار شگفت انگیز است،در این پلاگین شاهد سیستم ابرهای سه بعدی بسیار زیبا به همراه سایه ها برروی ترین و همچنین سیستم شب و روز و… در استینگری هستیم،در GDC 2017 شاهد رقابت و نمایش گرافیکی جدید از انجین های بازی سازی خواهیم بود.