شایعه: آیفون 6C اپل با چیپست 14 نانومتری بهار آینده از راه می‌رسد

با وجود این‌که آیفون 5سی از استقبال مناسبی طبق انتظار اپل برخوردار نشد اما طبق شایعات اخیر اپل قصد دارد مجدداً مدل C را با بدنه پلاستیکی این‌بار با اختلاف زمانی 6 ماهه نسبت به آیفون 6اس وارد بازار کند.

0

علی‌رغم این‌که بسیاری از کاربران از تغییر اندازه صفحه‌نمایش آیفون به 4.7 و 5.5 اینچ راضی هستند برخی کاربران کماکان نسخه 4 اینچی را بیشتر می‌پسندند و شاید اپل بتواند با عرضه iPhone 6c در این اندازه آن‌ها را راضی نگه دارد. به گفته نشریه تایوانی Digitimes اپل این گوشی را در یک‌چهارم دوم سال 2016 یعنی بهار سال 95 عرضه خواهد کرد و این‌بار چیپست آن نیز به قدرت آیفون 6اس خواهد بود.

iPhone-6C-concept-1

طبق این شایعه اپل از چیپست‌های با فناوری FinFET استفاده خواهد کرد که آن‌ها را سامسونگ با فرایند تولد 14 نانومتری و شرکت TSMC با فرایند تولید 16 نانومتری تولید خواهند کرد. به این ترتیب مصرف انرژی چیپست‌ها کمتر و بازده آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. در مورد سایر مشخصات آیفون 6سی اطلاعاتی در دست نیست اما انتظار داریم حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی، بدنه پلاستیکی رنگارنگ، حافظه رم یک یا دو گیگابایتی و iOS 9 سایر مشخصات آن را تشکیل دهند.

به این ترتیب اپل فرصت دارد تا با استفاده از آمار فروش iPhone 6S و انتظارات و بازخورد کاربران تصمیم بگیرد که آیا بهار فرصت مناسبی برای عرضه یک آیفون جدید است یا خیر. شاید اپل برای اولین بار تصمیم بگیرد تا دو بار در سال گوشی‌های جدید خود را معرفی و عرضه کند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.