اپل جایگاه برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند چین را به شیائومی و هواوی واگذار کرد

بازار چین به گوشی‌های هوشمند روی خوش نشان می‌دهد و شاهد رشد آمار در این بازار هستیم از طرف دیگر تاکنون اپل حرف اول را در این بازار می‌زد می‌زند اما گزارش‌های جدید از تغییر کفه ترازوی بازار گوشی‌های همراه در چین به نفع شیائومی و هواوی خبر می‌دهد.

0

چین تاکنون میدان تاخت و تاز اپل بوده اما در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و این‌بار نوبت شیائومی و هواوی است تا با عرضه محصولات خوش ساخت با قیمتی مناسب بتوانند سلیقه خریداران چینی را تغییر دهند.

بر کسی پوشیده نیست که چین بازار محصولات تقلبی است و به راحتی می‌توان نسخه‌ قلابی گوشی‌های هوشمند تراز اول بازار را خریداری کرد. در بین تمامی این‌ شرکت‌ها که به غیر از ساخت محصولات بی‌کیفیت و تقلبی کار دیگری بلد نیستند، هواوی و شیائومی توانسته‌اند در این چند سال اخیر بازار چین را قبضه کنند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی کانالایز (Canalys) شیائومی در سه‌ ماهه دوم سال جاری میلادی توانسته است ۱۵.۹ درصد از بازار گوشی‌های همراه چین را از آن خود کند و در صدر قله فروشندگان گوشی‌های همراه در چین قرار گیرد، ناگفته نماند که این مقام قبل از این در تصاحب اپل بود. هواوی نیز در این بین از قافله عقب نمانده و دوشادوش شیائومی به تاخت و تاز در بازار چین ادامه می‌دهد، گزارش شده است که این شرکت بزرگ چینی در همین بازه زمانی توانسته سهمی ۱۵.۷ درصدی در بازار چین داشته باشد.

جالب اینجاست که شرکت‌های بزرگ چینی به بازار چین قانع نیستند و قصد دارند بازار خود را به سایر نقاط دنیا نیز گسترش دهند به این ترتیب انتظار می‌رود رقابت بیشتری میان سامسونگ و اپل و شیائومی و هواوی شاهد باشیم.

بدون شک محبوبیت محصولات اپل یکی از مهمترین دلایل فروش گوشی‌های این شرکت در چین است اما محبوبیت همه چیز نیست و اپل گوشی‌های گران قیمتی دارد که یارای رقابت با گوشی‌های ارزان قیمت و خوش ساخت هواوی و شیائومی را ندارند. بد نیست بدانید که موسسه تحقیقاتی کانالایز گزارشی از فروش محصولات اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در چین منتشر نکرده است اما گزارش‌های سایر بنگاه‌های تحقیقاتی از سهم ۱۲.۲ درصدی اپل در بازار چین در همین بازه زمانی حکایت دارد.

با این حساب باید ببینیم آیا اپل حاضر است به همین راحتی از این بازار بزرگ چشم پوشی کند یا اینکه برای جبران سهم از دست رفته خود در بازار گوشی‌های همراه چین راه‌های مناسبی در آستین دارد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.