گشت‌و‌گذار مجازی در ایستگاه بین‌المللی فضایی را تجربه کنید

علاقه‌مندان به نجوم بدون شک تصاویر و ویدئوهای زیادی را از ایستگاه بین‌المللی فضایی مشاهده کرده‌اند؛ اما در این پست قصد داریم شما را به صورت مجازی به گشت و گذاری در ایستگاه بین‌المللی فضایی دعوت کنیم.

0

ایستگاه بین‌المللی فضایی تصاویر زیادی به زمین مخابره می‌کند اما سوژه‌ها در این تصاویر بیشتر از بیرون ایستگاه گرفته شده است و امکان مشاهده داخل ایستگاه بین‌المللی فضایی میسر نبود تا اینکه آژانس فضایی اروپا در سال ۱۳۸۷ وب‌سایتی ایجاد کرد تا از این طریق کاربران بتوانند به صورت مجازی در آزمایشگاه فضایی کلومبوس که در این ایستگاه واقع است به گشت و گذار بپردازند.

اکنون آژانس فضایی اروپا این طرح را گسترش داده و پنج واحد دیگر از ایستگاه بین‌المللی فضایی را به این وب‌سایت برای گشت و گذار مجازی کاربران اضافه کرده است. با این حساب می‌توان گفت تمامی قسمت‌های ایستگاه بین‌المللی فضایی در این وب‌سایت به صورت مجازی قابل دسترس است و تنها قسمت مربوط به روسیه در این وب‌سایت قرار ندارد.

take-a-self-guided-virtual-tour-of-the-international-space-station

این تور مجازی جدید از مجموعه‌ای از تصاویر گرفته شده توسط فضانوردی به نام سامانتا کریستُفوُرِتی تشکیل شده که خرداد ماه گرفته شده است، این فضانورد ۱۹۹ روز در این ایستگاه بین‌المللی فضایی مشغول به خدمت بود. جالب اینجاست که جزئیات کاملی از تجهیزات موجود در این ایستگاه فضایی بین‌المللی را می‌توان در تور مجازی مشاهده کرد.

قسمتی نیز در این تور مجازی تعبیه شده تا کاربر با کلیک کردن بر روی آن بتواند به صحبت‌های این فضانورد در خصوص قسمت‌های مختلف ایستگاه فضایی بین‌المللی گوش فرا دهد. اطلاعات جانبی نیز در پنجره‌های مختلف نمایش داده می‌شود تا کاربر دست خالی از این تور مجازی بیرون نیاید و دانش فضایی خود را ارتقا بخشد.

به هر ترتیب پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر به نجوم علاقه‌ای ندارید باز هم گشت و گذار در این تور مجازی از ایستگاه بین‌المللی فضایی را از دست ندهید.

cnet.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.