استفاده از مرورگر سافاری بر روی مک‌بوک عمر بیشتر شارژ باتری را به نسبت فایرفاکس و کروم به همراه دارد

کروم مرورگر بسیار خوبی‌ست، مخصوصاً اگر همیشه سروکارتان با سرویس‌های متنوع گوگل است. اما این مرورگر در OS X اپل قدری بیش از حد از منابع سیستمی استفاده کرده و شارژ زیادی مصرف می‌کند. اگر به فکر استفاده‌ی بیشتر از باتری مک‌بوک خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از سافاری استفاده کنید.

0

این مدعا بر اساس آمار دقیقی‌ست که کارمندان Battery Box استخراج کرده‌اند. داستان از اینجا شروع شد که یکی از همکارانشان متوجه شد که وقتی از سافاری استفاده می‌کند، شارژ کمتری از باتری مک‌بوکش از دست می‌رود. اینجا بود که به فکر آزمایش مرورگرهای مختلف و میزان مصرف آن‌ها افتادند.

آن‌ها از یک MacBook Pro Retina سیزده اینچی که به تنظیمات کارخانه برگشته بود، برای این آزمایش استفاده کردند. آن‌ها برای هر یک از ۳ مرورگر مورد آزمایش، یعنی کروم، فایرفاکس و سافاری، سایت‌های مختلفی را باز کرده و میزان مصرف را به دقت اندازه‌گیری کرده‌اند. سایت‌هایی که آن‌ها برای این آزمایش به کار برده‌اند شامل طیف وسیعی از سایت‌های خبری، سرویس‌دهنده‌ی ایمیل، سرگرمی، شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و غیره بود.

همینطور  که در نمودار ذیل می‌بینید، طبق این آزمایشات متوسط دوام باتری این دستگاه هنگام استفاده از سافاری ۶ ساعت و ۲۱ دقیقه است. با اینکه این زمان برای فایرفاکس ۵ ساعت و ۲۹ دقیقه و برای کروم ۵ ساعت و ۸ دقیقه محاسبه شده‌است.

safari-battery

البته که واضح است همه‌چیز به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. شاید شما کارایی و ظاهر کروم یا فایرفاکس را بیشتر از سافاری بپسندید و اگر هم لپتاپتان همیشه به برق متصل است، اصلا شاید به این آزمایش اهمیتی ندهید! به هر حال دفعه‌ی بعد که به برق دسترسی نداشتید، بهتر است نتایج این آزمایش به خاطرتان بیاید!

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.