گزارش: مایکروسافت 50 میلیارد دلار در سرویس Uber سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت Uber از جمله شرکت‌هایی است که بارها و بارها در صدر خبرها قرارگرفته است. این شرکت در پروژه‌های مختلف شرکت کرده و اکنون به‌نظر می‌رسد منبع مالی جدیدی نیز به آن تزریق شده است.

0

بر اساس گزارش بلومبرگ و وا‌ل‌استریت ژورنال این شرکت موفق به جذب سرمایه‌گذاری جدیدی به مبلغ 50 میلیارد دلار شده است. نکته جالب اینکه حامی مالی، شرکتی نیست به جز مایکروسافت. این در حالی است که Uber همواره طرح‌های مختلفی داشته و در حال حاضر نیز در بیش از 50 کشور و 300 شهر مختلف جهان فعال است. این شرکت با به استخدام درآوردن راننده‌ها رفته رفته به قلمرو خود در حوزه حمل و نقل عمومی می‌افزاید.

گوگل نیز یکی از بازوهای اقتصادی Uber در زمینه فعالیت‌های مختلف بوده اما خط مشی دو شرکت در زمینه پروژه‌هایی مانند خودروهای بدون راننده جدا شده است. با این تفاسیر این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاری مایکروسافت تا حدودی نیز به‌منظور ایجاد یک متحد قوی در مقابل گوگل انجام گرفته باشد. این در حالی است که مایکروسافت اخیرا سرویس نقشه بینگ خود را نیز به Uber فروخته است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.