پس از نصب ویندوز 10 این 5 مورد را از تنظیمات بررسی کنید

اگر از کاربران به‌روز ویندوز و یا طرفداران سینه‌چاک (!) مایکروسافت هستید احتمالاً تاکنون ویندوز 10 را نصب کرده‌اید و یا حداقل آن را دانلود کرده‌اید. بهتر است پیش از این‌که شروع به استفاده از آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت کنید ابتدا این 5 مورد را از تنظیمات آن کنترل کنید تا مطمئن شوید ویندوز آن‌طوری کار خواهد کرد که انتظار دارید.

74

یک – کورتانا را فعال (یا غیرفعال) کنید

Windows-10-cortana-settings

دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت قابلیت‌های ویژه‌ای دارد و حالا از گوشی‌های هوشمند به دسکتاپ آمده است. اما این دستیار صوتی معمولاً برای کاربران داخل ایران در دسترس نیست و شاید بهتر باشد آن را فعلاً غیرفعال کنید. برای این‌کار می‌توانید دکمه Start را فشار داده، Cortana را انتخاب کنید و سپس دکمه سوم (دفترچه) را کلیک کنید. حالا می‌توانید کورتانا را فعال یا غیرفعال کنید و یا فعال بودن فرمان صوتی “Hey Cortana” را نیز کنترل کنید.


دو – برنامه‌های پیش‌فرض را کنترل کنید

Windows-10-file-associations

احتمالاً پس از ارتقا به ویندوز 10 متوجه شده‌اید که فایل‌هایتان مانند تصاویر، آهنگ‌ها و ویدئوها با برنامه‌های پیش‌فرض قبلی باز نمی‌شوند. به طور مثال ویدئوها و تصاویر با برنامه جدید باز می‌شوند که شاید چندان دلچسب شما نباشد. خوشبختانه روش تغییر برنامه‌های پیش‌فرض مانند سابق است و می‌توانید با کلیک راست روی فایل و دکمه Open with اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ حواستان باشد که تیک گزینه Always use this app … فعال باشد.


سه – از ریستارت شدن خودکار ویندوز جلوگیری کنید

Windows-10-update-settings

با اینکه منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت برای امنیت بیشتر کاربران آپدیت‌های ویندوز را به صورت خودکار انجام دهد اما ریستارت شدن غیرمنتظره پس از آپدیت بسیار ناخوشایند خواهد بود. در استارت و یا نوار وظیفه به دنبال عبارت advanced update بگردید و سپس Advanced Windows Update options را انتخاب کنید. حالا در منوی کشویی ظاهر شده Notify to schedule restart را انتخاب کنید تا ویندوز پیش از برنامه‌ریزی ریستارت با شما مشورت کند!


چهار – اشتراک‌گذاری شبکه وای‌فای خود را متوقف کنید!

Windows-10-wi-fi-sense

شاید در مورد ویژگی جدید ویندوز 10 به نام Wi-Fi Sense شنیده باشید. در مورد این ویژگی که البته آن را برخی به‌عنوان ضعف امنیتی ویندوز 10 نیز می‌دانند قبلاً در فارنت نوشته‌ایم. به‌طور خلاصه عملکرد این قابلیت این گونه است که با ذخیره‌کردن گذرواژه وای‌فای توسط آن در صورتی که شما نزدیک یک شبکه بی‌سیم شوید که دوست شما در آن حوالی گذرواژه آن را می‌داند شما نیز با استفاده از قابلیت وای‌فای سنس می‌توانید به آن شبکه متصل شوید.

اگر دوست دارید این ویژگی را غیرفعال کنید Change Wi-Fi Settings را جستجو کنید و سپس در Manage Wi-Fi Settings گزینه‌های اشتراک‌گذاری را غیرفعال کنید.


پنج – بهینه‌سازی اعلانات

Windows-10-notifications

ویندوز 10 حالا دارای یک مرکز اعلان جدید درست به سبک OS X اپل است که حالا جایگزین منوی نه‌چندان مفید  charms در ویندوز 8 شده است. آیکن اعلان را در کنار ساعت کلیک کنید و سپس All settings، System و نهایتاً Notifications & actions را انتخاب کنید تا بتوانید کنترل این بخش را نیز در دست بگیرید.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

74 نظر برای این مطلب
  1. علی اسلامی می‌گوید

    سلام من گوشیم روبه ویندوز۱۰ ارتقا دادم الان ایرپاد من به بلوتوث وصل میشه ولی فقط صدای رسانه رو دارم صدای تماس رو ندارم میتونید رهنمائیم کنید ممنون میشم