ویندوز ۱۰ از ترافیک اینترنت شما برای توزیع آپدیت استفاده می‌کند! چگونه آن را غیرفعال کنیم؟

هربار که مایکروسافت آپدیتی برای محصولات خود عرضه می‌کند، سیل عظیمی از کاربران به سرورهای این شرکت برای دریافت فایل‌های به‌روزرسانی هجوم می‌آورند و این سرورها متحمل فشار بسیاری می‌گردند. برای رفع این مشکل، مایکروسافت دست به کار جالبی زده است.

1

مایکروسافت با ایده گرفتن از روش دریافت فایل‌ها به‌صورت تورنت (تورنت چیست؟)، کاری کرده که کاربران ویندوز ۱۰ خودشان بین خودشان فایل‌های مربوط به آپدیت‌های ویندوز را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به این صورت که هر کاربر در واقع فایل‌ها را مستقیماً‌ از رایانه‌ی تعدادی کاربر دیگر دانلود می‌کند و در عین حال خودش هم این فایل‌ها را برای کسان دیگری می‌فرستد. البته این کارها همه بدون دخالت شخص انجام می‌شوند.

با استفاده از این روش جالب هم فشار کمتری به سرورهای مایکروسافت وارد می‌شود و هم اینکه کاربران با سرعت بیشتری می‌توانند این به‌روزرسانی‌ها را، که گاه بسیار مهم و حیاتی هم می‌باشند، دریافت کنند. اما مشکل این‌جاست که با این روش مقداری از پهنای باند شما صرف ارسال فایل‌ها به اشخاص دیگر می‌شود و اگر از تعرفه‌های نامحدود اینترنت استفاده نمی‌کنید، واقعاً نگران کننده‌است.

حالا که از قضیه آگاه شدید احتمالاً دنبال راهی هستید که بتوانید آن را غیرفعال کنید. برای غیر فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:

در منوی استارت عبارت “Check for updates” را جستجو و سپس باز کنید؛

1

در پنجره‌ی “Windows Update” روی “Advanced Options” کلیک کنید؛

در بخش “Choose how updates are installed” روی لینک “How updates are delivered” کلیک کنید؛

قابلیت “Updated from more than one place” را خاموش کنید.

disable windows 10 torrentic updates

با خاموش کردن این قابلیت ضمن کم‌تر کردن مصرف پهنای باند، احتمالاً با سرعت کمتری فایل‌ها را دانلود خواهید کرد. البته بعضی از شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی ادعا می‌کنند که ترافیک ارسال را رایگان محسوب می‌نمایند و از ظرفیت پهنای باند مشترکان کسر نمی‌کنند.

LifeHacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. احمد می‌گوید

    هیچ جای نگرای نیست
    زیرا در سرویس های اینترنتی جدیدا آپلود مجانی میباشد