آموزش: دانلود نقشه‌های آفلاین HERE در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ به صورت پیش‌فرض به برنامه‌ی نقشه مجهز است و این برنامه از نقشه‌های HERE نوکیا استفاده می‌کند. جالب است بدانید که مایکروسافت اجازه دانلود نقشه‌ها را هم به کاربرانش می‌دهد.

2

چندی پیش درباره‌ی چگونگی استفاده‌ی آفلاین از نقشه‌های گوگل در گوشی‌های اندرویدی نوشته بودیم و کاربرد داشتن نقشه‌ی آفلاین را شرح دادیم. حالا در این مطلب قصد معرفی قابلیت دانلود نقشه‌های HERE در نرم‌افزار پیش‌فرض نقشه‌ی ویندوز ۱۰ را داریم.

باید بدانید که با استفاده از این قابلیت تنها می‌توانید بصورت کشور به کشور نقشه‌ی مورد نظر خود را دانلود کنید. به طور مثال کل نقشه‌ی ایران را می‌توانید با حجم حدوداً ۱۳۹ مگابایت دانلود کنید.

برای دانلود نقشه‌ی مورد نظر خود به مسیر “Settings -> System -> Offline Maps” بروید یا برنامه‌ی نقشه را باز کنید و به “Settings” آن مراجعه کنید و یا اینکه منوی استارت را باز کرده و بنویسید “Offline Maps”.

1

بعد روی دکمه‌ی “Download maps” کلیک کنید و از لیست باز شده قاره‌ی مورد نظر و سپس کشور مورد نظر را انتخاب کنید.

download-here-maps-on-win10

از نکات منفی درباره‌ی این امکان این است که شما نمی‌توانید انتخاب کنید که فایل‌های مربوطه در چه پوشه‌ای ذخیره شوند؛ یعنی نمی‌توانید مثلاً آن‌ها را در یک فلش ذخیره و بعداً در جای دیگری از آن استفاده کنید. مورد عجیب دیگری نیز که وجود دارد این است که اگر برنامه‌ی Map باز باشد، دانلود نقشه‌های آفلاین، متوقف می‌شود!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Houtib می‌گوید

    سلام من الان نصبش رو زدم ولی بعدش روی دکمه delete all maps کلیک کردم،الان ایران از اون لیست پاک شده چکار کنم برگرده که بتونم دانلود کنم.ممنون

  2. حمید می‌گوید

    درود..
    البته وقتی دانلود میشه مشخصا در جایی ذخیره میشه و احتمالا میشه با مراجعه به اکسپلورر و جستجو بین آخرین فایلهای ساخته شده در ویندوز محلشو پیدا کرد و اونها رو به کامپیوتر دیگه منتقل کرد یا بکاپ گرفت.
    همین کارو تا حالا میشد با فایلهای آپدیتی ویندوز کرد پس فکر نمیکنم این یکی نشدنی باشه
    سپاس