انتشار آپدیت رایگان ویندوز 10 رکورد ترافیک اینترنتی جهان را می‌شکند

هیچ شکی نیست که عرضه ویندوز 10 فشار زیادی را به ISP ها و شبکه‌های تحویل‌دهنده محتویات یا همان CDN وارد خواهد کرد.

0

در پست جدیدی که بر روی وبلاگ Dan Rayburn قرارگرفته این تحلیلگر شبکه محاسباتی را در خصوص پهنای باندی که مایکروسافت به واسطه عرضه سیستم‌عامل جدید به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان مصرف خواهد کرد، ارائه داده است.

بر اساس این گزارشات ویندوز 10 در حال حاضر به آمار 10Tb/s بر روی چندین CDN رسیده اما اکنون تنها چند ساعت اول عرضه این سیستم‌عامل را پشت سر گذاشته‌ایم. در پست منتشر شده توسط این تحلیلگر داده می‌خوانیم:

بر اساس اعداد و ارقامی که از منابع مختلف می‌شنویم، مایکروسافت تاکنون ظرفیت 40Tb/s از CDN های مختلف را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثالی برای روشن‌شدن هرچه بیشتر موضوع بد نیست بدانید رویدادهای زنده اخیر اپل تنها 8Tb/s را اشغال می‌کنند.با این اوصاف ویندوز 10 بیشترین ترافیک روزانه و حتی هفتگی تاریخ اینترنت را رقم خواهد زد اما با توجه به محدودیت شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در حجم ارائه شده، احتمال بروز مشکل در شبکه وجود دارد.

این آمار و ارقام همگی حکایت از حجم گسترده به روز رسانی‌های مرتبط با سیستم‌عامل جدید مایکروسافت دارند و تاییدی بر تصمیم عاقلانه مایکروسافت به‌منظور به‌روزرسانی تدریجی و منطقه‌ای به‌جای به‌روزرسانی یک‌باره کلیه رایانه‌های سراسر جهان است.

windowscentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.