آموزش: چگونه ویندوز رایانه خود را مجبور به دانلود و نصب آپدیت ویندوز 10 کنیم؟

حالا دیگر ویندوز ۱۰ رسماً معرفی شده و خیلی‌ها حتی پیش از این‌که عرضه‌ی رسمی آن شروع شده باشد، دانلود فایل‌های آن را شروع کرده‌بودند. اما هنوز ممکن است این دانلود برای شما شروع نشده باشد. با فارنت همراه باشید تا بتوانید خودتان دانلود ویندوز ۱۰ را شروع کنید.

59

همانطور که دیشب هم گفته بودیم، مایکروسافت حتی پیش از موعد مقرر برای عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰، دانلود این ویندوز را برای برخی از کاربران ویندوز ۷ و ۸ که قبلاً برای دریافت ویندوز جدید اعلام آمادگی کرده‌بودند، شروع کرده بود و همچنین گفتیم که این اقدام مایکروسافت احتمالاً برای جلوگیری از وارد آمدن فشار زیاد و ناگهانی به سرورهایش است. در راستای همین هدف، از سوی دیگر هنوز با وجود شروع شدن رسمی عرضه‌ی ویندوز ۱۰، دانلود آن برای بعضی از کاربران شروع نشده است. اما راهی وجود دارد که بتوان ویندوز ۷ و ۸ را وادار به دانلود ویندوز ۱۰ کرد.

در ابتدا باید به مسیر “C:\Windows\SoftwareDistribution\Download” بروید. البته اگر ویندوزتان در درایوی به جز درایو “C” نصب شده‌است، مسلماً به جای “C” باید حرف مربوط به آن درایو را در مسیر جاگذاری کنید. حالا با خیال راحت هر فایلی که در این پوشه وجود دارد را پاک کنید.

1

دکمه‌ی ویندوز را فشار داده و عبارت “Windows Update” را تایپ و آن را باز کنید.

2

حالا باز هم دکمه‌ی ویندوز را فشار دهید و این بار عبارت “cmd” را بنویسید، اما به جای اینکه آن را با کلیک کردن باز کنید، روی آن راست‌کلیک کرده و “Run as administrator” را انتخاب کنید.

3

در پنجره‌ی Command Prompt عبارت “wuauclt.exe /updatenow” را بنویسید ولی آن را هنوز ارسال نکنید و Enter را فشار ندهید. این عبارت به Windows Update دستور خواهد داد که بروزرسانی را آغاز کند.

4

به صفحه‌ی Windows Update برگردید و از کادر سمت چپ “Check for updates” را انتخاب کنید. حالا باید ببینید که نوشته شده “Checking for updates…”.

5

در همین حین دوباره به پنجره‌ی Command Prompt برگشته و حالا عبارتی که از قبل نوشته بودید را با فشردن کلید Enter کیبورد، ارسال کنید.

6

حالا خواهید دید که Windows Update دانلود ویندوز ۱۰ را آغاز خواهد کرد. بعد از اینکه دانلود تمام شد و قبل از نصب ویندوز جدید، حتماً از اطلاعات ضروری خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

downloading

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

59 نظر برای این مطلب
  1. seyedhossein می‌گوید

    سالم من ویندوز خودم رو updateکردم ولی چیزی دانلود نکرد که بخواهم نصب کنم لطفا در این مورد من رو راهنمایی کنید

  2. محمد می‌گوید

    دستت درد نکنه بدردم خورد

  3. فارنت می‌گوید

    مسخره کردین مردم رو؟
    اینکه عمل نمیکنه اصلا!!!!

  4. مصظفی می‌گوید

    سلام
    ببخشید من یک هفته دارم دانلود میکم تا 99 میرسه دوباره از یک شروع به دانلود میکنه .
    فکر کنم تا الن بالای 10 گیگ از حجم اینترنتم رو خورده ولی هیچ اتفاقی نیفتاده و کماکان داره دانلود میکنه
    ممنون میشم کمکم کنید

  5. وحید می‌گوید

    اگه از این طریق ویندوز رو آپدیت کنم ، برنامه هام پک میشه یا نه ؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  6. حمید می‌گوید

    سلام.ممنون از اینکه وقت میذارید
    برای من اون صفحه ی checking for update نمیاد
    چکار کنم؟ همه مراحل را دقیق دقیق رفتم
    البته مینویسه update availbe
    و پایین اون چیزی هست که نشون میده مثلا چند درصد آپ دیت شده یا داره میشه.همین درسته دیگه؟

  7. Ali می‌گوید

    سلام
    هنوز میشه از این روش برای اپدیت ویندوز 8.1 به 10 استفاده کرد

  8. هانی می‌گوید

    سلام
    من از ویندوز ایکس پی 2007 استفاده میکنم برای تغییر به 10 چیکار بکنم راحتترین راه کدام است متشکرم. هانی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید. از ویندوز ایکس پی نیمشه مستقیم ویندوز 10 رو نصب کرد در عین حال باید توانایی سیستم خودتون رو بررسی کنید

  9. سهیل می‌گوید

    سلام روز بخیر من ویندوز 7 سرویس پک 1 دارم می خواستم به ویندوز 10 آپدیت کنم ولی نمی شه حتی نرم افزار Windows 10 Upgrade Assistant نصب کردم پس از اجرا شروع می کنه به آپدیت تا 99درصد می ره دوباره شروع می کنه از 1 درصد آپدیت کردن چند بار این عمل تکرار کردم نشد که نشد شما چه راهی رو شما پیشنهاد می کنید ؟ یه مساله دیگه ایی هم هست که دکمه ویندوز آپدیت من قرمزه یعنی غیر فعال شده وقتی ویندوز نصب می کند پس چند تا آپدیت آلاین غیر فعال می شه در ضمن ویندوز من اورجینال می باشد.

  10. alireza می‌گوید

    سلام خسته نباشید من میخوام بیلد ویندوز 10 رو به اخرین نسخه برسونم از طرفی نمیخوام ویندوز رو بخرم و ویندوز جدید نصب کنم میخواستم بدونم راهی هست بدون این که مشکلی برای اطلاعات و خود ویندوز و برنامه های راه اندازش پیش بیاد از طریق اینترنت بیلد
    رو به اخرین ورزن برسونم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از آپدیت خود ویندوز استفاده کنید

  11. کلاوس می‌گوید

    اقا تمام کارایی رو که گفتی کردم اتفاقی نیافتاد

  12. ناصر می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    من ویندوز 10 رو از سایت مایکروسافت دانلود کردم و بعد از اتمام دانلود خودبخود اقدام به نصب کرد. اما مدت زیادی روی 23% باقیموند و مجبور به خاموش و روشن کردن لب تاپ شدم. و بعد دوباره ویندوز 7 بالا اومد. میشه راهنمایی کنید که آیا میشه بدون دانلود دوباره نصب بشه؟؟
    ممنون

  13. علیرضا می‌گوید

    سلام . من کل ویندوز 10 را دانلود کردم ولی قبل از نصب لب تاپم خاموش شد . دوباره که میزنم میخواد دوباره دانلود کنه. میتونید راهنمایی کنید که دوباره دانلود نکنم. ممنون

  14. شکوه می‌گوید

    سلام…
    ویندوز رایانه من 10 است…..من میخام که ویندوز 8.1 نصب کنم…اما هرکاری میکنم نمیشه…..ویندوز 7 هم نمیشه….میشه راهنمایی کنین که چیکار کنم؟؟؟ممنون میشم از لطفتون….

    1. فانگ می‌گوید

      خلی

  15. سید علی رضا می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید سوالی داشتم لطفا جواب دهید بنده ویندوز 10 را روی کامپیوترم نصب کردم و بعد از ان به تنظیمات و بخش اپدیت ویندوز رفتم و گزینه اپدیت ویندوز زدم و پیام راه اندازی مجدد سیستم امد که گفته بود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد و زمانی که کلیک کردم ویندوزم ریستارت شد بالا امد حتی صفحه اکانت ویندوز هم امد بالا و تا رمز ورود زا می زدم میرفت روی حالت صحفه سفید و بعد گذشت مدت حای تا یک ساعت هم صفحه اکانتم بالا نمیاد و در همان صفحه سفید میماند لطفا بگویید چه کار کنم تا اپدیت ویندوزم غیر فعال شود و صحفه اکانت ویندوزم بالا بیاید و بتوانم رمز ورودم را بزنم و صفحه دستاپم بالا بیاید با تشکر.

  16. mahdi می‌گوید

    متشکر

  17. پردل می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من یک لپ تاپ مدل Acer خریده ام ولی هر کاری میکنم که ویندوز آن را عوض کنم نمیتوان حتی در قسمت بوت DVD درایو را انتخاب کردم ولی بعد از رستارت دوباره ویندوز قبلی بالا می آید و هر کاری که میکنم سی دی ویندوز بوت نمیشود. لطفا در این مورد کمکم کنید. با تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      شما برید به تنظیمات بایوس و CSM رو فعال کنید

  18. a.f می‌گوید

    سلام به همه.من یک لپتاب اچ پی سری پاویلیون دارم که روش ویندوز اوریجینال داره.همه کار هایی که اون بالا گفتید انجام دادم ولی لپتاپه هیچ واکنشی نشون نداده.البته راستشو بخواید وینوز لپتاپ رو دو سه باری عوض کردم ولی برای هر بار ویندوز لپتاپ رو با پروداکت کی خودش فعال کردم.لطفا راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر ویندوز اریجینال داشته خودتون دستی ویندوز 10 رو نصب کنید اکتیو میشه

  19. SaEiD_MaFiA می‌گوید

    من ویندوز 8.1 اورجینال دارم. تا الان حدود 4 مرتبه برای یک سیستم (محل کار) و 3 مرتبه برای سیستمی که توی خونه دارم این آپدیت رو دانلود کردم. یک مرتبه یکیشون 5 گیگ بود ولی در مرتبه های بعدی 2.6 گیگ.
    مجموعا الان دو روزه که دارم هی آپدیت میکنم. و نتیجه هم نمیده. یکبار وسط کار نت قط شد و از صفر شروع کردم. باز هم یکی سری که دانلود تکمیل شد وقتی برای آپدیت ریست شد سیستم… مشکل برقی پیش اومد که سیستم خاموش شد وقتی روشنش کردم باز رفت سر خونه اول و از صفر شروع به دانلود کرده. حالا من همون فایل 2.6 گیگ رو که دانلود کرده بود(فایل آپدیت) رو توی همون پوشه C:\Windows\SoftwareDistribution\Download” پیداش کردم. حجمش هم همونه. راهی هست این آپدیت دانود شده رو نصبش کنم؟ بابا بخدا توی دو روز 70 هزار تومن پول دانلود دادم هی نت شارژ کردم.
    کسی هست جواب بده؟

  20. پویا می‌گوید

    ببخشید وقتی دانلود تموم شد خودش میره نصب یا باید خودت بزنی

  21. یزدان می‌گوید

    سلام بنده اون ارم ویندوز 10 رو تو قسمت تسکبار دارم یکبا ویندوز رو اپیت هم کردم ولی هنگام نصب اپدیت گیرکرد و مجبور شدم لبتابمو خاموش کنم هنگام خاموش کردن هم یه 3 ساعتی معتل نصب کردن اپدیت بودم اما حالا بعد از روشن کردن دوباره هیچ اتفاق جدیدی مشاهده نمی کنم
    شمارو به خدا راهنماییم کنید تا یک بار دیگه مجبور نشم 5گیگ دانلود کنم
    در ضمن ویندوزم 7 اورژینال هست ولی اون فایل $WINDOWS.~BT رو مشاهده نکردم

    فوری فوری فوری
    لطفا لطفا لطفا

  22. اروین می‌گوید

    سلام.من اخرین اپدیت را انجام دادم ویندوز 8.1 رو انجام دادم (خیلی وقته) ولی اپدیتی برای ویندوز 10 نمیاد باید چکار کنم؟

  23. عادل می‌گوید

    سلام من windows update چیزی پیدا نمیکنه چرا؟

  24. محمد می‌گوید

    دوست عزیز سلام
    در ابتدا ممنون که بابت جواب دادن به سوالات وقت میذارید .
    من روی لپ تاپ ویندوز 7 دارم و آپدیت ویندوز 10 برام فعال شده تا حلا شاید 10 بار ویندوز 10 رو آپدیت کردم به آخر که میرسه و accept رو میزنم برای نصب ویندوز ریستارت میشه اما نصب شروع نمیشه و مجداد وارد 7 میشم .
    یه فولدر هم تو درایو c هست به نام $WINDOWS.~BT که داخل اون فولدر Sources و داخل اون چند تا فولدر دیگه اما یه فایل هست به نام Install.esd که فکر میکنم همون فایل نصبی ویندوز 10 باشه اما ویندوز فرمتش رو نمیشناسه . در ضمن برنامه MediaCreationTool از سایت مایکروسافت گرفتم اما باز نمیکنه موقع اجرا ارور میده میگه برنامه ها رو ببند ریست کن این کار میکنم اما بازم ارور میده . با توجه به این توضیحات لطفا راهنمایی بفرمایید من چکار کنم ؟

    ممنون

  25. عباس می‌گوید

    با سلام ممنون از سایت خوبتون
    من تمام مراحل بالا را انجام دادم ولی وقتی بعد از اتمام مراحل این پیغام رو میده: failure configuring windows updates reverting changes do not turn of your computer.
    احتمالا حدف ویندوزم هست؟ در ضمن ویندوزم 8 اورجینال هستش.

  26. حسن می‌گوید

    خیلی بهتر از سایت های دیگه توضیح دادین
    دمتون گرم عکسا خیلی کمک کرد

  27. M reza می‌گوید

    دوستان ویندوز من 8.1 enterprise کرک شده هستش. این روشی که فرمودین هم جواب نداد وقتی انجام دادم. راه حل دیگه ای سراغ دارین ؟

  28. Eh می‌گوید

    وقتی نصب کردم یه فولدر به نام windows.old تو c درست شده که فایلای ویندوز قبلیمو توش داره.
    اگه پاکش کنم مشکلی پیش نمیاد؟

  29. معین می‌گوید

    دوستانی که نتونستن آپدیت کنن توجه داشته باشن که مایکروسافت به نسخه های enterprise یا سازمانی ویندوز 7 و 8.1 اجازه آپدیت به ویندوز 10 رو نمیده که اکثر ویندوز های کرکی که ما استفاده می کنیم enterprise هست (البته با کرک بودنش مشکل نداره)
    اینو تو سایت خود مایکروسافت تو قسمت FAQ یا سوالات متداول نوشته بودید

  30. حسین می‌گوید

    با سلام
    من فایل رو آپدیت که 2847.8 مگابایت بود رو دانلود کردم ولی در نصبش ارور داد اون فایل رو ک÷ی کردم به درایور دیگری آیا میشه با اون دوباره نصب رو شروع کنم و از صفر دانلود نکنم

  31. ملیکا می‌گوید

    سلام بعد از نصب ویندوز همه چی که توش دارم پاک میشه؟؟؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بستگی به طریقه نصب داره..درایوی که در اون ویندوز رو نصب می‌کنید و معمولا C هست پاک میشه

    2. نگار می‌گوید

      سلام .ملیکاجان من ویندوزم 7 بود و ویندوز 8 و نصب کردم هیچی حذف نشد

  32. Eh می‌گوید

    ویندوز کرک شده هم به این روش میشه آپ دیت کرد؟

  33. محمد جواد می‌گوید

    سلام
    میخواستم ببینم در این روش تمام فایلها و درایوها حذف میشوند؟لطفا سریعتر پاسخ مرا بدهید

  34. عارف می‌گوید

    سلام
    من همینطوری زدم اپدیت بشه
    نصف شب بود گرفتم خوابیدم
    صبح بیدار شدم بهم گفتن که شصت بار کامپیوتر خودش ریسیت شد مگه چیکارش کردی …
    بعدشم که دیدم تو صفحه ای ککه داشته اپدیت میشده نوشته اپدیت فایلد
    اپدیت نشد یه ارور کدی هم نوشت که الان یادم نیست چیه
    نوشته حجم فایل 2000 مگ و خورده ای که یکم بیشتر ازیم توی درایو سی من جا هست
    ویندوزمم 8.8 کاملا تا تهش اپدیته
    دیگه مشکلش چیه؟
    درضمن ویندوزم 32 بیته

  35. سینا می‌گوید

    دوستانی که همچنان مشکل دارن پیشنهاد می کند. چند بار به فاصله یک روز این مراحل رو تکرار کنند. درست میشه. من حدود 5 روز با همین ارورها مواجه شدم و هیچکدوم ابزارها کمکی نکرد.
    اما امروز به سادگی بروزرسانی انجام شد.
    واقعا از تجربه ویدنوز 10 لذت خواهید برر بروز ر
    ضمنا از وی پی ان استفاده کردم

  36. رضا می‌گوید

    سلام ادمین جان
    رفیق روراست بگم من هیچی از نصب ویندوز بلد نیستم
    ویندوزم 7 هست. با اینکارایی ک گفتی خودش 10 رو نصب میکنه ینی؟
    غیر از اینا چیز دیگه لازم نیس؟؟؟
    مشکلی پیش نمیاد ؟؟؟

  37. سعید می‌گوید

    ادمین عزیز متشکر از این مطلب

    ولی پیشنهاد می کنم اقدام به انجام این کار نکنند دوستان، چون به احتمال زیاد به مشکل برخورد می کنند، مشکلی که هنوز به طور قطعی راه حلی براش اونطوری که در اینترنت گشتم پیدا نشده…

    خلاصه اینکه به عنوان کسی که تمامی راه حل های موجود رو امتحان کردم ولی هنوز موفق یه نصب وین 10 نشدم پیشنهاد می کنم فعلا دست نگه دارید

    1. علیرضا می‌گوید

      الکی مردومو نترسون من این راهو رفتم با ویندوز ارجینال و هیچ مشکلی پیش نیومده

  38. سید محسن مهری می‌گوید

    سلام
    ویندوز من اورجینال و از ابتدا روی لب تاپم نصب بوده و خودش تا حالا آپدیت ها رو دریافت میکرده و از 8 به 8.1 ارتقا پیدا کرد
    این کار باعث آپگرید ویندوز بصورت اورجینال میشه یا نه
    ممنون میشم راهمایی کنید

  39. babak می‌گوید

    من مستقیم از کنترل پنل مراحل آپگرید را انجام دادم و شروع به دانلود کرد بعد از حدودا 10 ساعت دانلود تمام شد و 100% شد اما هنگام نصب وسط کار متوقف میشه و تغییری نمیکنه , این کار رو دو بار انجام دادم و دو سه روز وقت گذاشتم ولی بعد از دانلود کامل موقع نصب قطع میشه و پیغامی هم نمیده . میتونید راهنمایی کنید بگید دلیلش چیه ؟
    ممنون میشم

    1. احمدی مقدم می‌گوید

      بزن توی گوشش تا به روز شه اگر حل نشد تماس بگیرین با بیل گیس

  40. علیرضا می‌گوید

    عاخه پدر و مادر داری تو ادمین؟؟

    خدا برات نگر داره ایشالا دگ من نامید شده بودم از اپگرید

    1. علیرضا می‌گوید

      پخشم نکردی نکردی خودتو عشقه

  41. امین می‌گوید

    چند نکته هست که احتمالا یکی از اینها باعث شده این کار واسه من جواب نده میشه راهنمایی کنید منو

    1- من وقتی cmd رو باز می کنم مستقیم به Windows/system32 نمی ره در بخش computer/user هست چه اونجا که در قسمت قبل می زنم فایده نداشته البته به دلیل 64 بیت بودن ویندوز 8.1 من ، یک بار دیگر با windows/system نیز امتحان کردم و نتیجه ای نداد

    2- می تونه به دلیل غیر اورجینال بودن ویندوز من باشه من ویندوز رو از سی دی های موجود در بازار (مجموعه های نرم افزاری کینگ) نصب و مراحل فعال سازیشون رو طی کردم

  42. ali می‌گوید

    ممنون
    واسه من این روش جواب ولی بقیه روشا که تو بقیه سایتا نوشته بودند جواب نمی دادند…
    عالییییی

  43. mohammad می‌گوید

    به نظر شما با این مشخصات میتونم ویندوز 10 رو دریافت کنم
    Processor : Pentium R dUAL core cpu E5200 2.5GHz
    Ram : 2GB
    Graphic card : GeForce 9400 GT
    در ضمن من هم مشکلی که دوستمون اشاره کرد رو در ویندوز 7 دارم

    1. روزبه رضوی می‌گوید

      سلام. اگر ویندوز ۷ روی سیستم شما اجرا میشه، مشکلی با ۱۰ نخواهید داشت :)

  44. امیررضا می‌گوید

    من همه کار هایی که شما گفتین کردم اما زمانی که چک کردن اپدیت ویندوز رو می زنم cmd رو هم اینتر می کنم هیچ اتفاق جدیدی نمی افته لطفا راهنمایی کنین

    1. روزبه رضوی می‌گوید

      سلام، میتونید از لینکی که در مطلب دیگری از فارنت ارسال شده استفاده کنید و Upgrade Tool رو دانلود بفرمایید. اونجا میتونید انتخاب کنید که ویندوز فعلی شما رو آپگرید کنه (بدون از دست رفتن اطلاعات).
      http://farnet.ir/1394/05/116997/official-windows-10-iso-files-now-available-download/

      1. امین می‌گوید

        من حتی با این نرم افزار هم به مشکل می خورم و با پیغام something happed مواجه می شم همون ابتدای کار

        1. میلاد می‌گوید

          سلام
          فایل iso رو به درایوی غیر از درایو ویندوز انتقال بدید. با virtual clone drive اجراش کنید و از تو ویندوز نصب کنید! به همین راحتی!