کوالکام راه‌حلی برای شارژ بی‌سیم گوشی‌های با بدنه فلزی ارائه داد

گلکسی اس6 را می‌توانید به صورت بی‌سیم شارژ کنید. وان ام۹ اچ‌تی‌سی را نمی‌توانید. دلیل این تضاد واضح است: بدنه‌ی فلزی و روش‌های فعلی شارژ بی‌سیم که سنخیتی با هم ندارند.

0

بر اساس تازه‌ترین کنفرانس خبری مهندسان کوالکام، آن‌ها توانسته‌اند سرانجام به راه حلی دست پیدا کنند که بتوان گوشی‌هایی با بدنه فلزی را نیز به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. این روش جدید تحت استاندارد نیروی وایرلس Rezence که با استانداردهای Qi و PMA متفاوت می‌باشد، عرضه شده‌است.

به گفته‌ی کوالکام، استاندارد Rezence/WiPower در فرکانسی کار خواهد کرد که موانع بین فرستنده و گیرنده‌ی انرژی را بیش از پیش نادیده خواهد گرفت؛ چه این مانع از جنس فلز باشد، چه فضایی خالی. این فناوری جدید بر پایه‌ی اصل رزونانس مغناطیسی کار می‌کند. هنوز دقیق نمی‌دانیم که با این وجود، آیا اگر این مانع از جنس فلزات آهنی و آلیاژها باشد هم کار خواهد کرد یا نه؛ که اگر نکند، پس فولاد حذف خواهد شد اما گوشی‌های آلومینیومی و تیتانیومی همچنان تحت پشتیبانی این فناوری خواهند بود.

AndroidPolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.