مراحل دانلود و نصب ویندوز ۱۰ بر روی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۷ و ویندوز ۸ آغاز شده است

کمتر از یک روز تا عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ باقی مانده و خیلی‌ها چشم انتظار گرفتن ویندوز ۱۰ خود هستند. ظاهراً از همین حالا هم فایل‌های مربوط به ویندوز جدید مایکروسافت در حال دانلود شدن در رایانه‌ی بعضی از کاربران ویندوزهای ۷، ۸ و ۸.۱ است.

1

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که متوجه افزایش حجم فولدر GWX در سیستم خود شده‌اند و فهمیده‌اند که این افزایش مربوط به دانلود شدن فایل‌های مربوط به ویندوز ۱۰ است. پس به این نتیجه خواهیم رسید که مایکروسافت حتی پیش از موعد مقرر آهسته آهسته در حال عرضه‌ی ویندوز ۱۰ می‌باشد. البته این را باید گفت که این افراد هم هنوز همه‌ی فایل‌ها را دریافت نکرده‌اند و چند فایل اساسی برای اجرای ویندوز ۱۰ هنوز دانلود نشده‌اند.

گمان می‌رود دلیل اصلی این اقدام پخش کردن تراکم دانلود از سرورهای مایکروسافت و کاهش فشار وارده بر آن‌ها باشد. معلوم نیست بر اساس چه قاعده و قانونی بعضی از رایانه‌ها برای دریافت زودهنگام این ویندوز انتخاب شده‌اند، ولی این را می‌دانیم که اگر شما هم از طریق اپلیکیشن تعبیه‌شده در ویندوز خود برای دریافت ویندوز ۱۰ رزرو کرده‌بودید و هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، بزودی دریافت خواهید کرد.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که مایکروسافت یک بروزرسانی روز صفر هم برای ویندوز ۱۰ در نظر گرفته که بعد از اینکه این ویندوز را نصب کردید، این آپدیت هم، مانند سایر آپدیت‌های آینده‌ی ویندوز ۱۰، خود‌به‌خود شروع به دانلود خواهد کرد.

ویندوز ۱۰ قرار است یک تغییر شگرف بعد از ویندوز ۸ و ۸.۱ باشد. کاربران فعلی نسخه‌های اصلی ویندوزهای ۷، ۸ و ۸.۱ در یک سال آتی می‌توانند به رایگان رایانه‌ی خود را به ویندوز ۱۰ مجهز کنند.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    سلام برای من یه آیکون پایین سمت راست صفحه اومده که میگه میتونی ویندوزت رو از 8.1 به 10 ارتقا بدی.
    البته من قبلا از نسخه ی آزمایشی ویندوز 10 استفاده کردم و تو windows insider ثبت نام کردم.