سیدنی اولین شهری است که از علائم رانندگی با e-ink استفاده می‌کند

سیدنی شروع به استفاده از اولین تابلوهای ترافیکی ساخته‌شده از e-ink کرده تا بتواند رانندگان را در طول رویدادهای مختلف، راهنمایی کند.

0

به نظر می‌رسد که مسئولیت تعویض تابلوهای سطح شهر توسط سازمان راه‌ها و خدمات دریایی، بیش‌ازحد سنگین شده بود، پس سازمان این تکنولوژی را به کمک شرکتی به نام Visionect توسعه داده است.

مثل یک دستگاه Kindle، خواندن علامت‌ها در روزهای پرنور سیدنی راحت است، همچنین تابلوها انرژی خود را از نور خورشید به دست می‌آورند و در شب نیز روشن می‌شوند. تابلوها به شبکه‌ای از اینترنت اشیاء متصل هستند و می‌توان اطلاعاتشان را از راه دور به‌روزرسانی کرد.

تکنولوژی شهر سیدنی ابتدایی است، اما صفحه‌نمایش‌های e-ink پتانسیل زیادی برای استفاده در تابلوها از خود نشان می‌دهند. احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور، از این صفحات در نمایشگرهای تجملی استفاده خواهد شد؛ اما برای الان این شهر تنها قصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارد.

تابلوهای معمولی هزینه زیادی را برای شهرها در پی دارند، مثلاً لس‌آنجلس برای نصب تابلوهای موقت ممنوعیت پارک خودرو به مبلغ 9.5 میلیون دلار هزینه می‌کند.

گروه مسئول، تکنولوژی‌ای را توسعه داده که از دست‌کاری یا تغییر مکان بی‌جهت این تابلوها جلوگیری می‌کند، بالاخره افرادی پیدا می‌شوند که برای دزدیدن یا هک کردن این تابلوها تلاش کنند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.